Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Cine o ajută pe Andrada?

„Eu pot, poți și tu!”

Cine o ajută pe Andrada?

Dumnezeu ne încearcă mereu, în fel și chip. Mai devreme sau mai târziu, fiecare suntem datori să ne purtăm crucea... suferinței.

Pe Andrada Bucurean, Dumnezeu o pune la încercare, însă, mult prea devreme, în copilărie, când încă nu a apucat să vadă cu ochi buni și să se bucure de frumusețea și candoarea vârstei. Crucea sa fiind mult prea grea pentru vârsta sa fragedă, colegii, doamna învățătoare, școala la care învață, alte unități de învățământ, alți și alți elevi și dascăli doresc să-i sară în ajutor. Din această dorință de a o sprijini pe Andrada, s-a născut proiectul educațional umanitar „Eu pot, poți și tu!” (inițiat în cadrul S.N.A.C., în parteneriat cu Asociația Bonga).
Proiectul a fost lansat, ieri (joi, 25 noiembrie 2010), în sala mare de ședințe a Inspectoratului Școlar Județean Bihor, iar primul care a sărit cu un plic (cu primele milioane) a fost generalul adjunct al I.S.J. Bihor, prof. Nicolae Ungur.
Acțiunea a pornit cu (și de la) un grup țintă: copiii și elevii de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Senzorială, cei care simt și pot aprecia cel mai bine cum e să nu vezi lumea și să nu o poți privi cu ochi normali, din cauza unor deficiențe de vedere, de care nu sunt responsabili (doar de povara lor nemiloasă). Lor li s-au alăturat elevii Liceului de Artă și ai Școlii cu clasele I-VIII „Dacia” (școala unde învață Andrada, elevă în clasa a III-a). Dar elevii nu sunt singuri. Cei care le călăuzesc pașii și îi ajută să depășească toate greutățile, trăind pentru ei și prin ei, sunt alături de ei la toate bucuriile și necazurile. Dascălii lor sar în ajutorul Andradei, părinții lor sunt de-acord cu gestul copiilor lor, comunitatea va reacționa, cu siguranță, pozitiv...
Se vor confecționa calendare, care vor putea fi achiziționate din școli și din comunitate de toți cei care vor să facă o faptă bună. Din banii adunați se va achiziționa un aparat de mărit literele pentru ca și Andrada să vadă să citească. Fiecare calendar vândut va fi însoțit de un bilet de tombolă. La final, elevii voluntari de la Liceul de Artă vor extrage 12 bilete de tombolă, considerate câștigătoare, cu premii simbolice, obținute din sponsorizări...
Echipa și activitățile planificate
Inițiativa și întreg scenariul de desfășurare aparțin unor oameni de mare suflet care alcătuiesc echipele de implementare și coordonare, compuse din: prof. Rodica Lezeu, prof. Doina Marcu, prof. dr. Florian Hava, prof. Teodora Sâncelean și prof. Simina Morar; prof. Maria Ivănescu, Mihai Merca și Mihaela Costea.
Dintre activitățile planificate, dorim să spicuim câteva: concursul de desene ale copiilor „Eu și prietenii mei” (cele mai reușite desene vor fi reproduse pe filele calendarului); activități de marcare a Zilei mondiale a persoanelor cu dizabilități; promovarea proiectului în unitățile școlare, precum și în comunitate; expoziție cu vânzare la C.S.E.I.S., cu tema „Podoabe de Crăciun”; concert de colinde la Liceul de Artă, cu expoziție cu vânzare de lucrări artistico-plastice; achiziționarea aparatului de mărit litere pentru Andrada; organizarea unui focus group pentru a constata impactul proiectului...
Andrada, generalul adjunct, Nicolae Ungur, doamna profesor Maria Ivănescu și toți cei care au pus la cale aceste acțiuni umanitare sunt convinși că vei obține aparatul care să te ajute să parcurgi cele trebuincioase. Bătălia pentru achiziționarea acestui aparat, însă, este la fel de importantă, ba chiar și mai valoroasă decât aparatul în sine. Ea contabilizează: dăruirea, omenia, prietenia, sacrificiul și iubirea... acordate aproapelui, gesturi bine plăcute Domnului și Dumnezeului Nostru!
În numele acestor valori, dragi prieteni, deschideți-vă sufletele pentru a primi lumina Sfintelor Sărbători care se apropie. Fiți generoși, fiți milostivi, ajutați-o pe Andrada! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cine o ajută pe Andrada?    

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 06:32:12 Ora standard a Europei de Est