Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cine o ajută pe Andrada?

„Eu pot, poți și tu!”

Cine o ajută pe Andrada?

Dumnezeu ne încearcă mereu, în fel și chip. Mai devreme sau mai târziu, fiecare suntem datori să ne purtăm crucea... suferinței.

Pe Andrada Bucurean, Dumnezeu o pune la încercare, însă, mult prea devreme, în copilărie, când încă nu a apucat să vadă cu ochi buni și să se bucure de frumusețea și candoarea vârstei. Crucea sa fiind mult prea grea pentru vârsta sa fragedă, colegii, doamna învățătoare, școala la care învață, alte unități de învățământ, alți și alți elevi și dascăli doresc să-i sară în ajutor. Din această dorință de a o sprijini pe Andrada, s-a născut proiectul educațional umanitar „Eu pot, poți și tu!” (inițiat în cadrul S.N.A.C., în parteneriat cu Asociația Bonga).
Proiectul a fost lansat, ieri (joi, 25 noiembrie 2010), în sala mare de ședințe a Inspectoratului Școlar Județean Bihor, iar primul care a sărit cu un plic (cu primele milioane) a fost generalul adjunct al I.S.J. Bihor, prof. Nicolae Ungur.
Acțiunea a pornit cu (și de la) un grup țintă: copiii și elevii de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Senzorială, cei care simt și pot aprecia cel mai bine cum e să nu vezi lumea și să nu o poți privi cu ochi normali, din cauza unor deficiențe de vedere, de care nu sunt responsabili (doar de povara lor nemiloasă). Lor li s-au alăturat elevii Liceului de Artă și ai Școlii cu clasele I-VIII „Dacia” (școala unde învață Andrada, elevă în clasa a III-a). Dar elevii nu sunt singuri. Cei care le călăuzesc pașii și îi ajută să depășească toate greutățile, trăind pentru ei și prin ei, sunt alături de ei la toate bucuriile și necazurile. Dascălii lor sar în ajutorul Andradei, părinții lor sunt de-acord cu gestul copiilor lor, comunitatea va reacționa, cu siguranță, pozitiv...
Se vor confecționa calendare, care vor putea fi achiziționate din școli și din comunitate de toți cei care vor să facă o faptă bună. Din banii adunați se va achiziționa un aparat de mărit literele pentru ca și Andrada să vadă să citească. Fiecare calendar vândut va fi însoțit de un bilet de tombolă. La final, elevii voluntari de la Liceul de Artă vor extrage 12 bilete de tombolă, considerate câștigătoare, cu premii simbolice, obținute din sponsorizări...
Echipa și activitățile planificate
Inițiativa și întreg scenariul de desfășurare aparțin unor oameni de mare suflet care alcătuiesc echipele de implementare și coordonare, compuse din: prof. Rodica Lezeu, prof. Doina Marcu, prof. dr. Florian Hava, prof. Teodora Sâncelean și prof. Simina Morar; prof. Maria Ivănescu, Mihai Merca și Mihaela Costea.
Dintre activitățile planificate, dorim să spicuim câteva: concursul de desene ale copiilor „Eu și prietenii mei” (cele mai reușite desene vor fi reproduse pe filele calendarului); activități de marcare a Zilei mondiale a persoanelor cu dizabilități; promovarea proiectului în unitățile școlare, precum și în comunitate; expoziție cu vânzare la C.S.E.I.S., cu tema „Podoabe de Crăciun”; concert de colinde la Liceul de Artă, cu expoziție cu vânzare de lucrări artistico-plastice; achiziționarea aparatului de mărit litere pentru Andrada; organizarea unui focus group pentru a constata impactul proiectului...
Andrada, generalul adjunct, Nicolae Ungur, doamna profesor Maria Ivănescu și toți cei care au pus la cale aceste acțiuni umanitare sunt convinși că vei obține aparatul care să te ajute să parcurgi cele trebuincioase. Bătălia pentru achiziționarea acestui aparat, însă, este la fel de importantă, ba chiar și mai valoroasă decât aparatul în sine. Ea contabilizează: dăruirea, omenia, prietenia, sacrificiul și iubirea... acordate aproapelui, gesturi bine plăcute Domnului și Dumnezeului Nostru!
În numele acestor valori, dragi prieteni, deschideți-vă sufletele pentru a primi lumina Sfintelor Sărbători care se apropie. Fiți generoși, fiți milostivi, ajutați-o pe Andrada! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cine o ajută pe Andrada?    

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 02:49:32 Ora de vară a Europei de Est