Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un program în 13 puncte închinat Zilei naționale a României

Marți, la L.P.S. „Bihorul”

Un program în 13 puncte închinat Zilei naționale a României

Elevi din clasele a III-a, a VIII-a A și a XII-a B de la Liceul cu Program Sportiv „Bihorul” din Oradea, îndrumați de prof. Georgeta Susa (consilier educativ), prof. Violeta Siladi, Cristina Marina, Aurelia Bora, Anca Crișan și Cătălin Lazăr, au fost, marți (30 noiembrie 2010), protagoniștii unui program cultural artistic în 13 puncte dedicat Zilei naționale a României.

„1918 – al nostru an de fiecare zi”
„...Respectul și recunoștința noastră se îndreaptă spre toți acei români (ardeleni, bucovineni, basarabeni) care au conservat în vremuri vitrege sufletul național și le dedicăm astăzi (marți – n.n.) un moment artistic, intitulat „1918 – al nostru an de fiecare zi”. Cu aceste cuvinte și-a încheiat prezentatorul Sebastian Chereji intervenția din deschiderea manifestării. După intonarea Imnului de Stat al României, profesorul de istorie Gheorghe Vlase a prezentat semnificația actului istoric de la 1Decembrie 1918, iar elevii clasei a VIII-a au punctat secvențial pe baza unor planșe-poster momentele înfăptuirii Marii Unirii. Grupul vocal și interpreți din XII B au însuflețit atmosfera cu „Treceți batalioane” și „Deșteptarea României”. Cei mai mici artiști (din clasa a III-a, „orchestrați” de prof. Georgeta Susa) ne-au emoționat cu sceneta lor „Trăiască România Dodoloață!”
”Steaguri albe” – moment dedicat poetului Adrian Păunescu
Nicicând nu au serbat sportivii orădeni Unirea cea Mare și Ziua națională fără să nu fi apelat la admirabilele versuri ale lui Adrian Păunescu, cel care ani și ani a adus poporul pe stadioane, oferindu-le tinerilor talentați o șansă de afirmare și momente de înălțare prin cultură, sensibilizare prin muzică și poezie.
La scurt timp după plecarea sa în lumea celor drepți, să se întâlnească cu Grigore Vieru... și Eminescu, artiștii „Bihorului” i-au dedicat un moment special, recitând și cântând pe versurile regretatului poet,  iubit de o țară întreagă, invidiat și denigrat de miticii care nu se ridică și nu se remarcă prin nimic substanțial și măreț. Gemina, Szara, Rebeca și Cristina (patru gimnaste) i-au înălțat steaguri albe prin dansul lor tematic, în coregrafia dnei profesor Edit Proteasa.
Trei elevi (Ștefan Fodor, Aurora Gligor și Bianca Jurca) aveau să fie premiați, ei fiind câștigătorii celor trei premii (I, II și III) la concursul de creația „1 Decembrie – Ziua românilor”.
Manifestarea s-a încheiat cu „România în imagini”, o prezentare în power point, pregătită de prof. Anca Crișan.
„Această zi este ziua în care ne sărbătorim țara și strămoșii, ziua în care toți suntem mândri de numele de român”, ca să-l citez din nou pe Sebi – prezentatorul.
Nu, Sebi! Nu toți. Nu toți românii sunt mândri că sunt ceea ce sunt. Poate nu au motive, poate nu doresc, poate nu se simt demni... E opțiunea lor! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un program în 13 puncte închinat Zilei naționale a României.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 19:51:39 Ora de vară a Europei de Est