Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Unirea națională – un vis împlinit”

Proiect educațional la Lic. Teologic Baptist „Emanuel”

„Unirea națională – un vis împlinit”

Catedra de istorie-geografie, din cadrul Liceului Teologic Baptist „Emanuel” Oradea, în colaborare cu catedra de limba și literatura română, a inițiat proiectul educațional „Unirea națională – un vis împlinit”, dedicat Zilei naționale a României.

În sala de nunți a Bisericii Baptiste „Emanuel” Oradea, au avut loc, marți (30 noiembrie 2010), manifestări cuprinse în proiectul educațional „Unirea națională – un vis împlinit” . Scopul proiectului este  conștientizarea tinerei generații cu privire la semnificația zilei de 1 Decembrie 1918 și a consecințelor actelor istorice  înfăptuite atunci,  asupra poporului român, stimularea interesului elevilor pentru istoria și cultura locală și națională, prin documentare și realizare de prezentări originale, creative a temelor cercetate.
Manifestarea a fost moderată de către profesorul organizator, Iștoc-Zembrea Ramona, inițiator al proiectului.
Luni - prof. univ. dr. Mihai Drecin, invitatul liceenilor
Manifestarea de marți, organizată cu clasele de gimnaziu din cadrul liceului, a fost precedată, luni (29 nov.), de o manifestare organizată cu clasele IX-XII, cuprinsă în același proiect educațional, dedicat Zilei naționale a României și moderată de dl prof. Iștoc-Zembrea Florin. Cu această ocazie, invitatul de onoare, dl prof. univ. dr. Mihai Drecin, le-a vorbit liceenilor despre factorii care au contribuit la realizarea Marii Uniri de la 1 Decembrie 1918, îndemnându-i să nu dea uitării faptele mărețe ale înaintașilor noștri care s-au pus în slujba înfăptuirii visului de veacuri al românilor de pretutindeni – Unirea într-un singur stat, independent, cu numele de România.
Elevii claselor de liceu, profil uman, au pregătit, la rândul lor, o scurtă prezentare a semnificației zilei de 1 Decembrie, însoțită de planșe cu momente importante și mari personalități ale momentului Unirii,  sceneta „Hanul Ancuței”, filmată la Muzeul etnografic „La Fluturi”, din Chișcău, o parodie populară și un moment artistic (recital de poezie și cântece patriotice).
Marți „Regiunile istorice ale României Mari” (în concurs)
În cadrul manifestării organizate împreună cu elevii claselor V- VIII, s-a realizat o expoziție-concurs cu desene reprezentând viziunea elevilor asupra momentului Unirii de la 1 Decembrie, primele patru lucrări votate de juriu fiind premiate cu diplome. De asemenea, a avut loc vizionarea scenetei „Moș Ion Roată și Unirea”, realizată de elevii clasei a VII-a A, îndrumați de dna prof. Popa Dorina și filmată la Muzeul etnografic „La Fluturi” de la Chișcău. Dar cea mai mare parte a manifestării s-a axat pe concursul „Regiuni istorice ale României Mari”, la care au participat nouă echipaje, din fiecare clasă de gimnaziu, reprezentând: Oltenia, Muntenia, Moldova (inclusiv N. Bucovinei), Dobrogea,  Transilvania, Crișana, Banat, Maramureș, Basarabia. Elevii participanți s-au întrecut în produsele culinare tradiționale preparate, în parada costumelor populare, fiind notați de juriu și pentru creativitatea cu care și-au amenajat standul de prezentare, pentru exprimare în limbaj popular specific regiunii alese sau pentru talentul artistic de care au dat dovadă în punerea în scenă a unor obiceiuri populare.
 Tot în cadrul manifestării a luat cuvântul, dna Florica Cherecheș, consilier local, invitat de onoare, care i-a lăudat pe elevi pentru modul deosebit în care s-au pregătit pentru a sărbători Ziua națională a României, invitându-i să participe și în data de 1 decembrie, în Piața Unirii, la depuneri de coroane.
Ramona Iștoc-Zembrea, coordonatoarea proiectului, a mulțumit elevilor, părinților și cadrelor didactice (în special dnelor prof. de limba română: Burcă Alina, Fildan Mihaela, Popa Dorina și Ocoș Andreea) pentru modul în care s-au implicat în proiect, răsplătind elevii participanți cu diplome acordate pentru punctele tari ale fiecărei echipe, stabilite în urma jurizării.
Câștigătorii concursului „Regiuni istorice ale României Mari”
La concursul „Regiuni istorice ale României Mari”, s-au acordat diplome fiecărei echipe participante, pentru punctele tari stabilite în urma jurizării. Cu toată că nu s-a realizat o ierarhie riguroasă, echipa clasei a V-a B, reprezentând Crișana, a obținut punctaj maxim la toate probele, primind diplomă pentru prestație de excepție. Echipa a fost formată din Alexandru Stokker, Alexandru Secară, Moț Timotei, Berinde Larisa, Lucaciu Renata și Þenț Larisa.
Echipa clasei a VIII-a B, reprezentând Basarabia, formată din elevele Cherecheș Denisa, Racz Rebeca, Toia Denisa și Popa Patricia, s-a evidențiat prin costumul popular autentic și exprimarea  în limbaj popular specific regiunii.
Clasa a VI-a A a participat în concurs cu două echipe, reprezentând Oltenia și Muntenia. Echipa Olteniei, formată din elevele Ardelean Alexandra, Tiutin Cristina, Racolța Andreea, Tărău Gabriela, Roșcău Denisa și Ivan Eliza, s-a remarcat prin creativitate și prezentare liberă, succintă. Elevele Hoșman Rafaela, Fazecaș Ruth, Pușcaș Doroteea, Ghețe Rebeca, Negruț Eliza, Drugaș Ștefania, Orășanu Astrid și Groza Mădălina, reprezentând Muntenia, au primit diplomă pentru corectitudinea informațiilor și pentru produse culinare specifice regiunii.
Clasa a VII-a B a participat tot cu două echipe, reprezentând Moldova (inclusiv Bucovina de Nord) și Dobrogea. Elevii Morar Maximilian, Șteț Diana, Tiutiu Miriam, Cuciula Flavia și Baciu Sergiu au primit diplomă pentru obiceiul popular specific regiunii Moldovei, iar elevii Lucaciu Aronela, Albu Adina, Săutiuț Elias, Pătcaș Dacian și Ciora Bogdan s-au evidențiat printr-o scenetă originală, bazată pe specificul istorico-geografic și cultural al regiunii Dobrogei.
Echipa clasei a V-a A, reprezentând Transilvania, formată din elevii Berghe Sergiu, Popa Sebastian, Hrițcu Andreea, Hoșman Patricia și Mierluț Anastasia, s-a remarcat prin creativitatea prezentării și bucate tradiționale foarte gustoase.
Echipa clasei a VIII-a A, reprezentând Maramureșul, formată din elevii Iosua Vlădescu, Pușcaș Adonis, Daragiu Alexandra, Gal Carina, Budurean Lidia și Miclea Roxana, s-a evidențiat prin creativitatea standului și originalitatea pantomimei.
Nu în ultimul rând, echipa clasei a VI-a B, reprezentând regiunea Banatului, formată din elevii Bulzan Raul-Celestin, Pătcaș Adela, Bodog Ligia, Bica Paula, Ghiurău Natalia, Sabău Georgiana și Bodog Georgia, a primit diplomă pentru autenticitatea obiectelor expuse și creativitatea prezentării.
Juriul a fost prezidat de directorul liceului, prof. Buleandra Constantin și a fost alcătuit din profesorii: Popa Dorina, Medan Eugenia, Moțiu Rodica, Miere Dalia și Fiter Ciprian. (Ramona & Ovidiu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Unirea națională – un vis împlinit”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 01:30:47 Ora de vară a Europei de Est