Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Dezvoltarea unei clase virtuale multiculturale”

Reuniune de proiect Grundtvig, în Spania

„Dezvoltarea unei clase virtuale multiculturale”

În perioada 22-26 noiembrie 2010, reprezentanții Grupului Școlar „Ioan Bococi” din Oradea au participat la prima reuniune a proiectului Grundtvig GRU-10-P-LP-14-BH-ES, cu titlul „Dezvoltarea unei clase virtuale multiculturale”.

Acest proiect este un parteneriat pentru învățare între cinci instituții din patru țări europene: Instituto de Enseñanza Secundaria La Puebla-Spania-Vicar (coordonator de proiect), Cankaya Ilce Milli Egitim Mudurlugu -Turcia-Ankara, Ipsia Ristorazione "Ezio Aletti"-Italia-Trebisacce, Grupul Școlar „Ioan Bococi” – România – Oradea, Asociația de Studii Sociale – Romania – Craiova.
Obiectivul principal al proiectului este dezvoltarea prin E-learning - folosind programul Moodle – a materialelor și strategiilor necesare pentru educația adulților într-un cadru multicultural (implementare de lecții virtuale).
În cadrul întâlnirii a avut loc prezentarea instituțiilor partenere, stabilirea datelor pentru următoarele reuniuni, sarcinile și responsabilitățile fiecărui partener, precum și stabilirea unui calendar al activităților care se vor desfășura în acest prim an de proiect.
Reuniunea s-a desfășurat în localitatea Vicar, lângă Almeria (Andalucia), la unitatea școlară IEP La Puebla.
Instituția coordonatoare a reușit să  implementeze platforma Moodle pe site-ul Ies La Puebla. așa încât toți participanții s-au înscris on-line înainte de reuniune.
În timpul reuniunii, toți partenerii au putut vizualiza primele conținuturi afișate, iar în urma discuțiilor s-a stabilit forma pe care acestea le vor avea.
Fiecare activitate desfășurată pe parcursul reuniunii a avut stabilite obiective care au fost pe deplin realizate. Prin evaluarile efectuate de fiecare  participant și din discuțiile finale se poate spune că s-a realizat feed-backul activităților.
Pentru cunoașterea tradițiilor, obiceiurilor și a istoriei partenerilor noștri, au avut loc și diferite vizite de documentare, precum și întâlniri cu oficiali din comunitatea locală.
 „Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale - Programului Sectorial Grundtvig - Programul de Învățare pe tot Parcursul Vieții.
Toate informațiile pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, A.N.P.C.D.E.F.P și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații, ne-a precizat doamna profesor
Mihaela Popovici, coordonator de proiect, directorul adjunct a Grupului Școlar „Ioan Bococi” din Oradea (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Dezvoltarea unei clase virtuale multiculturale”.

Trimite email
vineri, 19 decembrie 2025 la 22:53:43 Ora standard a Europei de Est