Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Voluntariatul în folosul copiilor cu dizabilități

Luni, la C.S.E.I. nr. 1 a venit Moș Nicolae

Voluntariatul în folosul copiilor cu dizabilități

Luni (6 decembrie 2010), a venit Moș Nicolae și la Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 din Oradea, cu complicitatea partenerilor de proiect de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11, care le-au pregătit daruri de Moș Nicolae, cu prilejul celei de-a treia activități comune.

Primele două activități din cadrul proiectului educațional „Voluntariatul în folosul copiilor cu dizabilități” s-au desfășurat în lunile octombrie și noiembrie.
„În general, activitățile de voluntariat se desfășoară de două ori pe lună, în patru cercuri (ateliere): Artă (coordonat de prof. Liliana Sârb), Muzică (coordonat de prof. Szabo Monica), Mișcare și dans (coordonat de psihopedagog Lavinia Gorgan) și Teatru și poveste ( coordonat de Anca Turcuț). La aceste activități sunt implicate 34 de cadre didactice din instituția noastră și 40 de elevi voluntari de la școala nr. 11 (din clasele VII-VIII, coordonați de prof. de istorie-geografie, dna Dorina Gurău. Întrucât grupul țintă este format din 36 de copii și tineri cu dizabilități și cinci tineri de la Asociația S.O.S. Autism Bihor (președinte Bacsadi Gabriela), în timpul activităților e nevoie ca lângă fiecare copil cu dizabilități să existe un voluntar. Ei sunt dependenți, în permanență, de cineva, de un adult”, ne explică psiholog Mariana Indrie – coordonatorul proiectului.
Am trecut în revistă cele patru ateliere (cercuri), unde s-a pictat, iar lucrările au fost expuse în cadrul expoziției, au dansat (au învățat ritmuri noi în sala de sport), la muzică, s-a învățat „Poveste de iarnă”, iar la teatru, au socializat, comunicând prin joc. Lucrarea colectivă realizată la pictură va fi expusă în cadrul unui festival, intitulat „Dar de Crăciun”.
Următoarea activitate de proiect este programată în luna ianuarie 2011. „Voluntarii școlii noastre vin cam de patru ani pe la C.S.E.I nr. 1. Până acum veneau doar cu daruri, de Crăciun sau de Paști, din octombrie, însă, participăm efectiv, ca parteneri de proiect, la acțiunile care se desfășoară în cele patru cercuri, ne-a declarat dna prof. Dorina Gurău. Scopul acestor activități este de socializare, comunicare, pentru integrarea tinerilor cu dizabilități în comunitate, pe de o parte, și de sensibilizare a copiilor din școala de masă față de acești copii și tineri care nu au nicio vină că s-au născut și au ajuns în această situație”.
Într-adevăr, e de plâns ... și de apreciat munca dascălilor din aceste centre, care zilnic pun suflet, manifestă multă răbdare și înțelegere (dotați cu nervi de oțel), cu mult calm și tact reacționează și rezolvă în fiecare moment ieșirile spectaculoase ale celor cu deficiențe severe...
Munca lor e grea, ingrată, iar rezultatele și satisfacțiile profesionale se lasă mult așteptate! (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Voluntariatul în folosul copiilor cu dizabilități.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 08:22:05 Ora standard a Europei de Est