Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Din nou împreună de sărbători!

Festivalul național al șanselor tale

Din nou împreună de sărbători!

A întoarce fața (și nu spatele) celor care au plecat din unitate este un act de mare omenie, curaj și responsabilitate, un gest de o mie de puncte și 18 carate.

Pentru că numai cel aflat în situația de a sta dimineața la geam și a privi cu ochii plânși și cu rana deschisă a sufletului în urma copilașilor  care pleacă la școală și la grădiniță, numai acela știe cât de grea e despărțirea de copii și de școală, după 34-38 de ani de apostolat, în care a investit știință cu dragoste, răbdare și înțelegere, iubire de aproapele și datorie liber consfințită, și niciodată impusă, decât doar de propria conștiință!
Când doamna director, prof. Cornelia Româneac (un dascăl cu șapte inimi), m-a invitat la seara de colinde și bucuria revederii cu foștii dascăli și alte categorii de personal, am intuit cam ce s-ar putea întâmpla. Foștii angajați ai Grădiniței nr. 28 – „Nufărul” (Florica Ghiță, Maria Cioară, Maria Onica, Ani Tipi, Tina Codreanu, Lenuța Cozman, Ani Herlaș și Florica Bulc) intrați în rândul pensionarilor, au venit ca la ... „Mecca” noastră, cu mult drag și dor, să-și mai vadă „casa” unde au locuit atâția ani, masa la care au lucrat, și mai puțin copiii pe care i-au crescut și care acum sunt mari, școlari, absolvenți, studenți, dascăli, medici, polițiști, comercianți, vedete și vipuri prin consilii, comitete și chiar mai sus, prin parlament...   
 Micile atenții, colindele, tortul mare și atmosfera plină de iubire, toate i-au răscolit și i-au bucurat, redându-le câțiva ani de viață în plus, mulțumire sufletească pentru faptul că cineva se mai gândește la ei și nu au fost uitați ca o jucărie stricată, nefolositoare!
Spunea cândva (și o repeta mereu) regretatul Adrian Păunescu, „Repetabila povară”... „Cine are părinți, pe pământ, nu în gând, mai aude și-n somn ochii lumii plângând...”
Dar câți, oare, mai avem timp și dispoziție să ascultăm ochii cum plâng, să-i privim drept în față pe cei care suspină din neputință. Cu demnitatea neîntinată, ei nu vor și nu așteaptă milă, ci iubire, respect și înțelegere, pe care însă noi refuzăm să le  acordăm, deși nu costă bani, nici timp, ci doar o aprobare, un râmbet și o vorbă bună...
Patru acțiuni de „mobilare” interioară și trăiri emoționale
Acțiunea de luni (6 decembrie 2010) face parte dintr-un buchet de patru activități, înscrise în cea de-a XI-a ediție a „Festivalului național al șanselor tale” (manifestare programată a se desfășura în perioada 6-12 decembrie). Această ediție poartă drept generic: „Educația pentru o cultură a drepturilor fundamentale”.
Celelalte trei acțiuni sunt: un concert de colinde tradiționale românești, pregătit de prof. Cornelia Krajcsi  și  Daniela Leucea, cu copiii din grupa pregătitoare A; „Dansăm, colindăm, povestim …, împreună sărbătorim!” – o diseminare de bune practici (învățare pași de dans, povestea bunicului, concert de colinde), acțiuni organizate și coordonate de prof. Adela Horga și ed. Ana Popa, în parteneriat cu învățătorul Iosif Româneac și elevii clasei sale de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”; „Dăruiește un Crăciun”- Târg de Crăciun, pentru a ne apropia și mai tare de miracolul și bucuria pe care o așteptăm cu toții: Nașterea Pruncului Sfânt. Manifestarea se vrea o reuniune de suflet a partenerilor educaționali, educatoare și părinți, dar și copii. Acțiunea va fi coordonată de educatoarea Elena Indrie. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 16:23:01 Ora de vară a Europei de Est