Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

În lumina reflectoarelor, cultura europeană și capitalele culturale ale Europei

Reflektorfényben az európai kultúra és Európa kultúrális fõvárosai

În lumina reflectoarelor, cultura europeană și capitalele culturale ale Europei

La Școala cu clasele I-IV „Csokonai Vitéz Mihály” din Cauaceu, structura Școlii cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia, se derulează proiectul multilateral Comenius „Spotlight on the European culture and cultural capitals of Europe” (În lumina reflectoarelor, cultura europeană și capitalele culturale ale Europei – Reflektorfényben az európai kultúra és Európa kultúrális fõvárosai).

Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin intermediul Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, beneficiind de un grant de 24.000 de euro pentru activitățile propuse. Din moment ce este primul nostru proiect Comenius (câștigat), suntem foarte entuziasmați și dornici de a învăța cât mai multe din experiențele următorii doi ani. Principalii beneficiari ai proiectului sunt elevii școlii, care vor participa cu echipa de proiect la întâlnirile stabilite.
Parteneri din cinci țări: Ungaria, Italia, Turcia, Spania și Franța
Școlile partenere sunt: Karácsony Sándor Általános Iskola (Debrecen-Ungaria) – coordonatorul principal al proiectului, Instituto Comprensivo „Don Milani” (Piemonte-Italia), Bachelievler Adnan Menderes Anadolu Lisesi (Istanbul-Turcia), CEIP Victorio Macho (Burguillos-Spania), Ecole Elementarire 159 aveneu Permentier (Paris-Franța) și Școala cu clasele I-IV „Csokonai Vitéz Mihály” ( din Cauaceu-România).  
Subiectul în sine are propria valoare, fiind o cooperare europeană. Copiii vor simți că sunt membri ai Uniunii Europene, iar colaborarea cu elevi din alte țări ajută la dezvoltarea echilibrată a tuturor identităților europene și naționale. Vor scăpa de prejudecăți, vor trata străinii cu mai mult respect. Prietenia dintre elevi va fi încurajată și prin întâlnirile de proiect. Ne așteptăm să se construiască o conexiune de zi cu școlile partenere. Comunicând într-o limbă străină vor înțelege importanța studierii limbilor.
Scopul proiectului vizează dezvoltarea și aprofundarea cunoștințelor despre culturile naționale și europene; promovarea cooperării între școli prin cunoașterea culturii diferitelor țări, instituții culturale, diverși artiști și operele lor, tradiția, viața culturală și arta populară ale altor națiuni; găsirea de activități interesante pentru petrecerea plăcută și utilă a timpului liber; îmbunătățirea abilităților de comunicare și creativitate, munca în echipă, activitatea de cercetare, creșterea încrederii în sine, competențele sociale, dezvoltarea competențelor digitale, folosirea limbii engleze ca instrument de comunicare...
 Pe parcursul derulării proiectului, profesorii și elevii vor colabora cu diferiți artiști, meșteșugari și jurnaliști.
 Ca rezultate finale ale proiectului vor fi realizate un album foto, un portofoliu cu lucrările copiilor, cărți cu rețete tradiționale, precum și cărți/CD-uri cu cântece.
 O vizită într-o școală din străinătate este întotdeauna o experiență deosebită pentru un profesor, un prilej de a câștiga noi experiențe pedagogice, de a cunoaște metode noi, diferite abordări, diverse materiale didactice și informații utile, precum și o foarte bună oportunitate de a-și îmbunătăți competențele de limbă engleză.
Cele mai multe activități prevăzute în proiect vor fi derulate pe parcursul anului școlar 2011-2012, vor fi implicați în aceste activități mulți elevi din fiecare școală, cu toții fiind beneficiarii produselor proiectului. Aceste produse (pliante, mape, broșuri, filme, ppt-uri, poze) vor putea fi utilizate la nivelul fiecărei școli participante în cadrul orelor de geografie, istorie, informatică, engleză, arte și la orele de dirigenție sau în cadrul activităților extracurriculare.
Școala noastră este responsabilă pentru crearea și administrarea site-lui proiectului. Suntem acum în procesul găsirii simbolului grafic al parteneriatului, pentru care am inițiat un concurs între școlile partenere. La finalul concursului se va alege logo-ul și se va afișa pe site.
În fiecare școală se va realiza un spațiu de informare privind calendarul activităților proiectului și de expunere a produselor realizate în cadrul proiectului.
Diseminarea întâlnirilor din cadrul proiectului va fi realizată în fiecare școală în parte în funcție de particularitățile și metodele specifice fiecărei școli. Astfel, va fi realizată o primă diseminare la nivelul școlilor participante prin prezentarea rezultatelor proiectului și beneficiilor aduse de implementarea acestuia în rândul elevilor și cadrelor didactice. O a doua etapă de diseminare va fi realizată prin organizarea unor întâlniri între elevii, cadrele participante la întâlniri și părinți, comunitatea locală. De asemenea, materialele vor fi prezentate pe site-urile www.didactic.ro, www.ovidan.ro, în revista școlii și în diferite ziare locale. (Erika Oros)

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 13:33:23 Ora de vară a Europei de Est