Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Practica studenților economiști. Parteneriat interregional pe piața muncii între universități și mediul de afaceri”(PRACTeam)

Vineri, în Aula Magna, Conferința de lansare a proiectului strategic

„Practica studenților economiști. Parteneriat interregional pe piața muncii între universități și mediul de afaceri”(PRACTeam)

În organizarea Facultății de Științe Economice a Universității din Oradea a avut loc, vineri (10 decembrie 2010), în Aula Magna, Conferința de lansare a proiectului strategic „Practica studenților economiști. Parteneriat interregional pe piața muncii între universități și mediul de afaceri” (acronim PRACTeam); contract: POSDRU /90/2.1 /S /64150.

„Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea aptitudinilor de muncă ale studenților economiști în perioada stagiilor de pregătire practică și internship, realizate în cadrul unui parteneriat interregional pe piața muncii între universități și mediul de afaceri, în vederea îmbunătățirii inserției economiștilor pe piața muncii”, așa după cum aveam să aflăm din cuvântul dnei prof. univ. dr. Anca Dodescu, decanul facultății, managerul de proiect.
Proiectul se adresează unui grup țintă alcătuit din 162 de tutori de practică (54 tutori/an x 3 parteneri) - angajați în cadrul organizațiilor gazdă pentru practică cu care se vor încheia acorduri de practică, 1.620 de studenți din ciclul I – studii universitare de licență (180 de studenți x 3 parteneri x 3 ani de implementare a proiectului) și 810 studenți din ciclul II – studii universitare de masterat (90 de studenți x 3 parteneri x 3 ani de implementare a proiectului).
La Conferința de lansare a proiectului au participat decanii și membrii echipei de proiect de la cele trei facultăți partenere: Facultatea de Științe Economice din cadrul Universității din Oradea, Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor - Universitatea de Vest din Timișoara și Facultatea de Științe Economice și Administrație Publică din cadrul Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, precum și partenerii de practică ai Facultății de Științe Economice a Universității din Oradea (Banca Transilvania, reprezentată de distinsul său director executiv, dna ec. Lucia-Ana Pojoca), reprezentanți ai firmelor și instituțiilor publice interesate să participe la proiect ca organizații-gazdă pentru practica studenților economiști, studenții economiști interesați să candideze la selecția pentru participarea la proiect...
 Banca Transilvania – cel mai fidel și mai vrednic partener al universității și studenților economiști
Din partea celor mai fideli și mai vrednici parteneri ai Universității din Oradea, ai Facultății de Științe Economice și ai studenților economiști, a vorbit distinsul director executiv al Băncii Transilvania Lucia-Ana Pojoca.
„Este o onoare pentru mine de a răspunde invitației distinsei doamne decan Anca Dodescu, reprezentând în primul rând o companie publică, privată,  Banca Transilvania, care a conștientizat de-a lungul anilor importanța sa corporatist-socială, în ideea implicării alături de cadrele didactice și profesorii comunității bihorene, în creșterea gradului de educație profesional-comportamentală al studenților și elevilor.
Argumentez în acest sens că potrivit evidențelor departamentului de Resurse Umane al Băncii Transilvania Oradea, în ultimii 10 ani, au accesat efectuarea practicii de studii peste 400 de studenți ai Facultății de Științe Economice Oradea (în medie 40 de studenți/an), dar și peste 50 de elevi din anii terminali ai Colegiului Economic „Partenie Cosma”, cu care am încheiat un parteneriat în acest sens, acum trei ani.
Pe de altă parte, în calitate de angajator, Banca Transilvania are un număr de 126 de absolvenți ai Facultății de Științe Economice Oradea pe diverse specializări (din totalul de 218 cu studii superioare)”.
Adresându-se direct studenților, doamna director executiv a spus, printre altele: „Asimilarea cunoștințelor de specialitate în anii studenției este eșafodajul succesului, viitorului vostru la locul de muncă (job). Combinația fericită dintre un studiu serios, intens, cu oportunitatea voastră de a accede prin programele de practică la angajatori permisivi, parteneri din lumea de afaceri, instituții publice, vă va conduce indubitabil la o direcționare corectă, la creșterea inovației, la abilități consolidate, deci la o formare complexă ca viitori specialiști ai mediului economic.
Piața muncii cere economistul de tip nou, format solid pe băncile universitare, dar neizolat de realitatea înconjurătoare, adică de contextul legislativ, fiscal, bancar, financiar și nu în ultimă instanță, comportamental/ atitudinal.
Resursa umană aduce și este valoare, creează spirit și găsește soluții.
În fine, aș sublinia că în ultimii doi ani, am avut privilegiul de a coordona stagii de practică ale unor studenți extrem de interesați, serioși, cu aptitudini reale de economist, interesați în performanță și care cu siguranță vor fi printre cei aleși”, a mai spus doamna economist Lucia-Ana Pojoca.
Intervenția Domniei sale, punctuală și agreată de auditoriu, a fost răsplătită cu aplauze. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (71 de poze), accesați Galeria foto: „Practica studenților economiști. Parteneriat interregional  pe piața muncii între universități și mediul de afaceri”(PRACTeam).

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 19:50:00 Ora de vară a Europei de Est