Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Din „Inimi pentru inimi” la „Ioan Bococi”

În 3 decembrie

Din „Inimi pentru inimi” la „Ioan Bococi”

Vineri, 3 decembrie 2010, în și de Ziua internațională a persoanelor cu dizabilități, la Grupul Școlar ,,Ioan Bococi” din Oradea, s-a desfășurat o activitate pentru a sublinia importanța sărbătoririi acestei zile.

După prezentarea semnificației zilei de către prof. coordonator Florin Lăzău și doamna director adjunct, prof. Mihaela Popovici, acțiunea în sine a continuat cu o suită de momente: *toate persoanele implicate (cadre didactice și elevi) s-au așezat pe un contur desenat în prealabil sub forma unei inimi uriașe *au fost distribuite coli de hârtie pe care au fost desenate inimioare (sub îndrumarea prof. Anca Raica, Florin Lăzău, Mariana Cipleu și Lorincz Anca) și  ecusoane care au fost prinse pe haine *la ora 12, toți participanții au ridicat inimioarele desenate pe hârtie deasupra capului și, într-un ritm stabilit, au executat o mișcare de sus în jos, timp de 30 de secunde. Ritmul a simbolizat bătăile inimii prieteniei și solidarității *colile de hârtie pe care au fost desenate inimioarele au fost așezate pe jos sub forma unei inimi uriașe, simbolizând inima solidarității.
La sfârșitul acțiunii, toate persoanele participante și-au strâns mâinile în semn de prietenie, respect și mulțumire.
Mai mulți elevi, însoțiți de prof. coordonator Anca Raica, Lorincz Anca și Cristina Bărcăuan, au participat în cadrul proiectului „Inimi pentru inimi”, coordonat de C.S.E.I „Orizont” Oradea la activitățile desfășurate în piața Unirii, dedicate Zilei internationale a persoanelor cu dizabilități. (Mariana Trofin)

Trimite email
vineri, 19 decembrie 2025 la 22:55:44 Ora standard a Europei de Est