Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Reuniune de proiect la Debrecen, în Ungaria

În perioada 8-12 noiembrie

Reuniune de proiect la Debrecen, în Ungaria

În perioada 8-12 noiembrie 2010, s-a derulat, la Debrețin, în Ungaria, prima reuniune în cadrul proiectului „Spotlight on the European culture and cultural capitals of Europe” , la care au fost așteptați 33 de participanți (21 elevi și 12 cadre didactice).

 Școala cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia a fost reprezentată de opt elevi din clasele VI-VII (Antal Edina, Kribus Sindi, Lénárt Henrietta, Mester Vivien, Mészáros Katalin, Székely Ádám, Szigeti Regina, Vasók Vivien) și șase cadre didactice (prof. Vad Marta - directorul școlii, înv. Bondár Piroska, prof. Ispan Andrea, Racz Beáta, Szabó Gergõ și Oros Erika – coordonatorul de proiect).
Dorim să subliniem faptul că am fost primiți cu multă căldură de colegii din Ungaria și de familiile gazde ale elevilor noștri (elevii fiind cazați în familiile partenerilor noștri).
 Școala gazdă și-a propus ca elevii din școlile partenere să se familiarizeze cu cultura maghiară, să afle mai multe despre capitala culturală a Ungariei, Pécs, și despre unul din reprezentanții acesteia, Victor Vasarely. Pentru această întâlnire, fiecare partener avea să învețe și să prezinte cântecul „Tavaszi szél vizet áraszt” (cântec tradițional maghiar) și să facă cunoscut stilul de lucru al marelui pictor Victor Vasarely. De asemenea, elevii școlilor partenere au pregătit desene sau picturi în stilul pictorului, lucrări care au fost expuse pe panoul comun al școlii din Debrețin.
Turta dulce și farfuria Comenius
În prima zi a întâlnirii, fiecare grupă din țările partenere și-a prezentat localitatea, instituția de învățământ și activități reprezentative din școală. A urmat cântecul cerut; unii au prezentat înregistrarea unui grup de copii cântând cântecul, alții l-au cântat în direct. De la muzică, s-a trecut la abilități practice, tot pe grupe: unii au pregătit flori, folosind diferite tehnici și multiple materiale, alții au împletit bici din piele, iar alții au pregătit turtă dulce, în grupa bucătarilor. Copiii au pregătit o turtă dulce comună - Comenius. În următoarele zile, s-a vizitat orașul natal al pictorului Vasarely, cu cele mai importante obiective turistice și culturale (muzeul Vasarely, muzeul Zsolnai, biserica). O activitate s-a desfășurat și la Nádudvar. Orașul este recunoscut prin: sculpturile de lemn, țesături, broderie, împletit coșuri și ceramică. Într-unul din atelierele cele mai cunoscute ale orașului au fost prezentate copiilor meșteșugurile tradiționale cu ceramică neagră. Aici, copiii și cadrele didactice au pregătit farfuria comună - Comenius (din ceramică).  
În ultima zi a întâlnirii, școala gazdă a pregătit un quiz pentru elevii și cadrele participante la întâlnire, la care cu toții au avut rezultate peste așteptări. A urmat festivitatea de încheiere, cu un rezumat al activităților din săptămâna petrecută împreună, împărțirea certificatelor și un moment artistic, cuprinzând cântece și dansuri populare tradiționale (Szeredás Hagyományörzõ Egyesület). La sfârșitul programului, am învățat și noi câțiva pași de dans.
Să mai spunem că la reuniune a fost stabilită strategia următoarelor activități și mobilități care vor avea loc în cadrul proiectului.
Dorim ca prin implicarea activă în acest proiect, să deschidem participanților un nou orizont care să impulsioneze studiul limbilor străine, posibilitatea de organizare a unor activități practice inedite, îmbunătățirea comunicării cu colegii din țările partenere și nu în ultimul rând să cunoască, să înțeleagă, să aprecieze și să protejeze valorile culturale. (Erika Oros)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 16:42:35 Ora de vară a Europei de Est