Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Crenguța fermecată și sufletele înfrățite!

O iarnă ca-n povești la Husasău de Tinca

Crenguța fermecată și sufletele înfrățite!

Imagini din „Iarna pe uliță”... și mai mult decât atât, am văzut vineri (17 decembrie 2010) la Husasău de Tinca, pe „dealul” din curtea școlii...

Cum au ieșit din microbuze, copiii orădeni au început să zburde în voie, ca niște mielușei scăpați din țarc, să facă cunoștință cu zăpada de Husasău, să se dea pe gheață, să arunce cu bulgări și să plonjeze în zăpadă pentru o poză de album...
Într-o asemenea „zodie” ne-am găsit noi, vineri, niște oaspeți dragi, primiți cu tot sufletul de Geta și Cami, de întreaga școală ridicată în picioare, în frunte cu distinsul său director, prof. Nicolae Vrăbieș, pentru a-și primi partenerii de proiect din clasa I, de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea, îndrumați de prof. Anca Ardelean.
Camelia Chișe (cu o jumătate de suflet rămasă la „Emanuel”) și Georgeta Gligor (un munte de bunătate și știință de carte, un veteran al proiectelor) au pus de un parteneriat cu trei clase de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea (I A și B și III A, înv. Violeta Sârb, prof. Anca Ardelean și prof. Mihaela Bodea). Ce motiv și ce simbol mai potrivit puteau alege Cami, Geta și Anca proiectului lor decât „Crenguța fermecată” în stare să facă minuni, așa cum le place și copiilor...
„Colindătorii suntem noi!”
Așa or fi zis, pentru început, cei mari privind la cei mici, dar când au prins a-și deschide gurițele ăi mici, s-a făcut liniște, cu toți au tăcut mormânt auzind glasurile micilor artiști, care au cântat dumnezeiește sub bagheta Georgetei, acompaniați la chitară de Camelia. Au cântat ca niște profesioniști, au recitat și au jucat teatru (în rolurile principale: Crăiasa Zăpezilor – Bianca Nicoară, Gabriel Hanaș - omul cu Crenguța fermecată, Călin Bărar - Omul de zăpadă), iar Geta i-a premiat. Le-a înmânat acele diplome de merit pe care ei le-au câștigat la concursul național „Euroșcolarul”.
Oaspeții orădeni nu puteau rămâne insensibili la regalul partenerilor, așa încât le-au luat locul pe scenă și ne-au bucurat sufletele cu un recital muzical religios de sezon, vestind Nașterea Pruncului Sfânt.
După o zbenguială prin zăpadă, partenerii de proiect s-au retras în sălile lor de clasă, gazdele au urmărit un moment de teatru de păpuși, prezentat de familia Zerghe David și Felicia, cărora li s-a alăturat Alina Cioti, studentă a Universității „Emanuel” din Oradea. În momentul teatral, elevii Getei și Cameliei au urmărit cu sufletul la gură povestea Musafirului misterios al bunicului Petru (nimeni altul decât Iisus Hristos).
A urmat un alt moment emoționant - schimbul de daruri. Elevii Ancăi ambalaseră frumos câteva daruri pentru prietenii lor din Husasău (dulciuri, jucării, fulare, șepcuțe), iar dl director Nicolae Vrăbieș, ajutat de Geta și Camelia, a împărțit pungile cu surprize, dăruite de dl ing. Mihai Faur - primarul comunei, un apropiat al școlii și copiilor, care, în  vară, a rezolvat problema ca elevii din Husasău de Tinca să nu mai învețe în două schimburi, prin construirea unei clădiri cu două săli de clasă (unde învață elevii claselor a II-a și a IV-a, chiar partenerii de proiect ai orădenilor).
Preț de mai bine de două ore, partenerii de proiect s-au aflat într-un dialog permanent, pe scenă, în sala de clasă, la gustare și la joacă, în curte la zăpadă – bucuria fără seamăn a copiilor.
Discutând cu Georgeta Gligor, aveam să aflăm că în 10 decembrie, s-a întors de la un proiect școlar interjudețean pe care îl are cu Palatul Copiilor și Elevilor din Carei (județul Satu Mare). Geta le are cu proiectele încă din 2007, când a derulat primul proiect pentru școala din Oșand. În 2008, avea să participe la un proiect Leonardo cu un colegiu tocmai în Spania...  
Acum e încântată de proiectul cu Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea. La fel de bucuroase s-au arătat Camelia și Anca. După voioșia manifestată de copii și după chipurile părinților însoțitori, vor concluziona că de fapt cu toții, actorii și beneficiarii acestui proiect au petrecut clipe de satisfacție, dată de atmosfera caldă, prietenoasă în care s-a desfășurat întâlnirea partenerilor de proiect. Iar iarna-drăguța nu putea decât să sporească încântarea generală, cu darurile sale inegalabile! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Crenguța fermecată și sufletele înfrățite!

Trimite email
sâmbătă, 13 aprilie 2024, 11:33:45 Ora de vară a Europei de Est