Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

În așteptarea lui Moș Crăciun

Pe scena de la Era

În așteptarea lui Moș Crăciun

Azi e mare sărbătoare,
Bucuria noastră-i mare,
L-așteptăm pe Moș Crăciun
Care a pornit la drum.

Dragi părinți, frați, surioare
Veniți toți, cu mic, cu mare!
Clasa noastră dă serbare
 „Dintre toate câte sunt
Sărbători pe-acest pământ,
Nu e alta mai frumoasă
Decât Crăciunul cel Sfânt”.
Poezii am pregătit
Și sub bradu-mpodobit
Noi frumos le-om recita
Și apoi vom colinda!
Că așa e datina!
Vineri, 17 decembrie 2010, pe scena de la Era, albinuțele clasei a II-a C, de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea, coordonați de doamna învățătoare Monica Toader, au desfășurat activitatea extrașcolară „În așteptarea lui Moș Crăciun”.
Zâna Iarna (interpretată de Emilia) a dăruit copiilor o crenguță fermecată, care le-a îndeplinit trei dorințe: apariția fulgilor de nea (interpretați de Ionuț, Gabi, Andrei , Edi și Dominik), sosirea Omului de zăpadă (interpretat de Adi) și sosirea Moșului (interpretat de Bogdi). Pe rând, ceilalți elevi au urcat pe scenă și i-au recitat Moșului poezii, exprimându-și bucuria întâlnirii cu el, cerându-și iertare pentru faptele rele făcute, promițând  că vor fi cuminți de-acum încolo, rugându-l  să nu–i uite și pe cei sărmani. A urmat un scurt recital de cântece de iarnă și colinde românești. După această activitate, cu rapiditatea ce-i caracterizează, elevii s-au schimbat,  costumându-se pentru cele patru dansuri (sub îndrumarea lui Andrei Culda, instructor la C.S. „Exclusive”) pe care  le-au prezentat celor invitați, dar și celor care s-au oprit să-i admire.
La final, cei 26 de protagoniști au intrat sfioși, dar încrezători în Casa lui Moș Crăciun care i-a răsplătit cu pachețele și cu câte o carte personalizată prin care copiii au parte de o aventură în urma căreia realizează că de fapt importante nu sunt numai darurile pe care le primesc în noaptea de Ajun, ci dragostea, familia și prietenii.
Crăciunul e credința, Crăciunul e speranța, Crăciunul e puterea de a dărui și de a primi dragoste!
 Sărbatori fericite, alături de cei dragi vă urează elevii clasei a II-a C! (Dorina T.)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:15:07 Ora standard a Europei de Est