Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„În lumea teatrului”

La C.D.I. „Miron Pompiliu” Ștei

„În lumea teatrului”

În anul școlar 2010/2011, am demarat un proiect de parteneriat între Centrul de documentare și informare (C.D.I.) din Ștei și C.D.I. din Buntești, intitulat „În lumea teatrului”.

Coordonatorii și echipa de proiect și-au propus cultivarea la elevi a dragostei pentru cultură, arta-teatrală și literatură, în general, crearea de punți de legătură între elevii și dascălii celor două unități de învățământ, dar și între comunitățile celor două localități. Proiectul a fost implementat cu acordul conducerii celor două școli, respectiv cu concursul doamnele directori, prof. Mușet Georgeta și Pirtea Viorica, alături de echipa pedagogică a C.D.I. Ștei - Buntești, reprezentată de institutor Tomescu Ileana și profesorii documentariști Andru Cristina și Pirtea Mirela, alături de profesorii catedrei de limba și literatura română: Mangra Adelina, Fâșie Romulus, Ștefănuț Alin, catedrei de religie: Bunta Cristian, Baciu Bogdan și alte cadre didactice din Ștei și Buntești.
Echipa pedagogică a școlii din Ștei a pregătit două secvențe din piesele de teatru „Titanic vals” și „Un pedagog de școală nouă”, în interpretarea unor elevi-actori din clasele a VIII-a B și C. Și pentru că vizita noastră la Buntești s-a desfășurat la începutul lunii decembrie, am dorit să fim primii lor colindători...
Prezentarea scenetelor umoristice au făcut deliciul spectatorilor și au creat bună dispoziție în rândul elevilor și cadrelor didactice, aceasta creând condițiile pentru o bună relaționare.
La doar câteva zile, partenerii noștri din Buntești ne-au întors vizita, în chip impresionant, atât prin portul lor popular autentic, cât și prin modul în care au pregătit și susținut programul.
Micii prezentatori și actori ne-au supus atenției o scenetă la fel de atractivă, intitulată „Prostia omenească” și un buchet de colinde... în spiritul Crăciunului, producându-ne tuturor emoții și bucurii.
Ne-am despărțit cu dorința reîntâlnirii cu drag după vacanța de iarnă. (Ileana Tomescu)

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 09:55:41 Ora standard a Europei de Est