Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Am plecat să colindăm”

În ultimele două zile de școală

„Am plecat să colindăm”

„Practicile tradiționale ale sărbătorilor de iarnă moștenite din cele mai vechi timpuri se desfășoară și în prezent în forme deosebit de variate, implicând participarea întregii colectivități, inclusiv a copiilor. Crăciunul concentrează o seamă de ritualuri și obiceiuri între care se remarcă, în toată frumusețea și prospețimea sa, colindatul copiilor.

Urările copiilor sunt de cele mai multe ori scurte, după care, în versuri pline de umor, solicită gazdei darurile. Conținutul urării poate să fie același la fiecare casă colindată. Copiii sunt răsplătiți întotdeauna cu daruri. Momentul colindatului este și o metodă de socializare, chiar un exercițiu de lucru în echipă, o metodă de amuzament constructivă. De ce? Pentru că a colinda înseamnă întâi să pregătești „un program” împreună cu un grup, implicit să repeți, să fii atent la cel de lângă tine, să urmezi pulsul și ritmul grupului. Momentele în care colindatorii merg spre altă gazdă, sunt momente de veselie și interacțiune. Din umbrela colindatului fac parte obiceiul mersului cu Steaua, Viflaimul, Craii etc. În orașele mai mari se pierd mai ușor aceste tradiții. Colindatul copiilor în mediu familial (părinților, rudelor, prietenilor) este o metodă de a duce tradițiile mai departe”.
Pornind de la aceste considerente, elevii clasei a II-a C, de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea, în ultimile două zile de școală au inițiat activitatea „Am plecat să colindăm”. S-au organizat, au învățat câteva colinde, și-au confecționat o stea, și-au făcut un plan cu cei pe care-i vor colinda, după care au plecat (pe jos) să vestească marele praznic al nașterii Domnului Iisus Hristos.
După cum era firesc, au început cu cei ce conduc instituția noastră, doamna director Gheorghina  Bîrlădeanu și domnul director adjunct Velimirovici Cosmin, au continuat cu dnele secretare Handru Florica și Neaga Magdalena, dna contabilă Andruța Daniela, cu cadrele didactice prezente.
Au trecut și pe la familiile colegilor noștri: Pop Gabriel, Haivas Adrian, Galiș Bogdan, Gavrilaș Patricia, Szabo Gergo, Ghiulai Denis și Brad Bianca (din Nojorid). Nu i-au uitat nici pe preșcolarii de la Grădinița nr. 44 (educ. Toia Viorica) și Grădinița nr. 55 (educ. Florescu Cornelia și Vidican Mihaela). Acestora, pe lângă colindele pregătite, le-au dăruit felicitări realizate de ei. În drumul lor, au adus bucuria sărbătorii ce urma să vină și echipei de angajați de la restaurantul din apropierea școlii noastre. Un ultim popas l-au făcut împreună cu clasa a II-a A (înv. Cozma Aurica), sub coordonarea domnului prof. Galfi Ștefan (responsabil cu parteneriatul dintre cele două instituții) la Căminul Felix din Sântandrei, unde locuiesc câțiva dintre elevii școlii noastre.
Peste tot, elevii au fost răsplătiți de gazdele mărinimoase cu ciocolată, prăjituri, portocale, mere, suc, sărățele și napolitane...
Scopul activității a fost realizat. Copiii au făcut un gest firesc, creștinesc, preluând și continuând o tradiție. (Monica Toader)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Am plecat să colindăm”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 17:25:00 Ora de vară a Europei de Est