Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

317 proiecte finanțate în 2010

În cadrul programului „Tineret în Acțiune”

317 proiecte finanțate în 2010

În 2010, România a avut alocat un buget total pentru finanțarea de proiecte de 4.373.095 de euro, pentru programul „Tineret în Acțiune”.

La cele cinci termene limită la care se primesc anual dosare de candidatură (1 februarie, 1 aprilie, 1 iunie, 1 septembrie și 1 noiembrie), în 2010 au fost primite spre finanțare 1.240 de proiecte, dintre care au fost aprobate – în urma evaluarii eligibilității și a evaluarii calitative – 317 proiecte.
În 2010, față de 2009, au fost aprobate cu 57 mai multe proiecte. În ceea ce privește numărul dosarelor de candidatură, au fost primite spre finanțare cu 334 mai multe dosare în 2010 față de 2009.
Numărul proiectelor aprobate în 2010 pe fiecare acțiune în parte este după cum urmează: 
*Schimburi de tineri (Acțiunea 1.1) – 87
*Inițiative ale tinerilor (Acțiunea 1.2) – 114
*Proiecte pentru democrație participativă (Acțiunea 1.3) – 14
*Serviciul European de Voluntariat (Acțiunea 2) – 52
*Cooperare cu țările asociate la program prin politica europeană de vecinătate (Acțiunea 3.1) – 20
*Proiecte de formare și rețele (Acțiunea 4.3) – 16
*Întâlniri ale tinerilor și ale responsabililor de politici de tineret (Acțiunea 5.1) – 14
În aceste proiecte sunt implicați direct peste 5.000 de tineri.
Bugetul de 4.373.095 de euro pentru finanțarea de proiecte a fost alocat în totalitate.
În anul 2010, ANPCDEFP a organizat, prin rețeaua de formatori a programului Tineret în Acțiune, 107 cursuri de formare, la care au luat parte 2.111 participanți. Prin rețeaua de persoane resursa Tineret în Acțiune s-au organizat 262 de activități de informare, la care au luat parte 5.960 de participanți.
În 2011 -  4.373.228 de euro pentru finanțare de proiecte
În 2011, România are alocat un buget total de 4.373.228 de euro, pentru finanțarea de proiecte prin programul „Tineret în Acțiune”.
Vor avea prioritate proiectele axate pe următoarele teme, stabilite la nivel european:
*Anul European al Voluntariatului
*Somajul în rândul tinerilor
*Creșterea incluzivă
*Provocările globale legate de mediu și schimbări de climă
*Creativitatea și antreprenoriatul
În completarea temelor prioritare stabilite la nivel european, există și o serie de priorități naționale tematice. În procesul de evaluare se va acorda prioritate proiectelor care promovează explicit educația nonformală și conceptul de voluntariat; care au ca obiectiv protecția mediului sau implicarea tinerilor cu dizabilități; care se derulează în mediul rural, cu implicarea tinerilor din comunitate; care presupun derularea de activități ce se adresează minorității rome sau care dezvoltă abilități necesare pentru angajare și abilități de antreprenoriat.
De asemenea, ANPCDEFP, prin programul „Tineret în Acțiune”, se va implica activ în derularea Anului European al Voluntariatului și a evenimentelor ce se vor organiza în acest context, printre care se numără:
*Conferința națională de consultare cu privire la strategia națională pentru dezvoltarea voluntariatului în România
*Caravana europeană AEV 2011 în România
*ONGFest
Gala națională de recunoaștere a voluntarilor și proiectelor de voluntariat „Tineret în Acțiune” (Youth in Action) este programul Uniunii Europene care susține activitățile de învățare nonformală pentru tineri, prin finanțarea de proiecte. Programul, cu finanțare de la Comisia Europeană, promovează voluntariatul, inițiativele tinerilor, participarea activă a acestora la nivelul comunității și în cadrul procesului decizional, includerea tinerilor cu opotunități reduse, dialogul intercultural.
În România, programul este gestionat de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale.
În cadrul „Tineret în Acțiune” pot candida organizațiile neguvernamentale, instituțiile publice care lucrează cu tinerii, școlile speciale pentru tineri cu dizabilități și grupurile informale de tineri.
Pentru mai multe detalii privind programul „Tineret în Acțiune”, puteți accesa site-ul programului, www.tinact.ro. (Miruna Covaci)

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 04:37:16 Ora de vară a Europei de Est