Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul școlar de matematică „AS”

Miercuri, la Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna”

Concursul școlar de matematică „AS”

Este concursul așilor la matematică... de la AS („Andrei Șaguna”); un joc de cuvinte deloc întâmplător, după cum aveam să aflăm cam de multă vreme de la directorul colegiului, doamna profesor Antiana Man.

Pe când fusese proaspăt numită director al „șogunilor” orădeni, i-am lansat o întrebare provocatoare la care nu ne-a răspuns, dar nu pentru că nu era pregătită să ne răspundă, ci pentru că dorea să o facă într-o altă conjunctură și după o perioadă de cunoaștere a realităților de la noul loc de muncă.
„Amânăm voit răspunsul până voi studia terenul, colegii și elevii”...
Am înțeles-o perfect. O cunoșteam ca pe o luptătoare și o învingătoare, un specialist și un pedagog versat, un manager iscusit, cu voință și caracter, cu idei și multă putere de muncă.
Auzind de concursul de matematică lansat la nivel de școală, mi-am zis: iată a sosit momentul să se treacă de la perioada de tatonare la etapa de implementare a ideilor: „trebuie să le schimb dascălilor și elevilor mentalitatea. Să le acord sprijin și încredere în forțele proprii, să devină niște luptători și învingători. Prea s-au mulțumit cu puțin,” ne-a declarat doamna director la câteva zile după ocuparea funcției.
„De a „gusta” din paharul victoriei...”
„Acest concurs își propune, încă de la prima sa ediție pilot, să antreneze elevii acestei școli în activități de acest gen, să apropie elevul orientat înspre anumite meserii, de matematică, să îi stimuleze să pătrundă și în universul matematicii, să descopere plăcerea de a rezolva probleme complexe și bineînțeles de a „gusta” din paharul victoriei. În acest sens, concursul nostru se desfășoară în cadrul a două probe: o probă de matematică distractivă, bazată pe probleme de perspicacitate, interesante, care să pună în valoare imaginația, inteligența elevului și spiritul de lucru în echipă; o a doua probă bazată doar pe examen scris, care să stea la baza selectării elevilor cu capacități deosebite pentru etapa locală a concursului național „Adolf Haimovici”...
Proba scrisă s-a desfășurat după toate normele și cerințele unui examen național oficial, cu subiecte individuale xeroxate, diferențiate, pe nivel de clasă, cu coli de examen și ciorne, cu numele sigilat, cu bareme de corectare, cu timp de rezolvare de trei ore, cu afișarea rezultatelor parțiale și depunerea contestațiilor... Iar la final, răsplata muncii: diplome de participare, mențiuni și premii... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul școlar de matematică „AS”.

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 23:06:59 Ora de vară a Europei de Est