Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Inițiere în folosirea tablei interactive

Astăzi (miercuri) la Școala nr. 11 din Oradea

Inițiere în folosirea tablei interactive

Una din noutățile anului școlar 2007-2008 la Școala cu clasele I-VIII nr.11 din Oradea este sala multimedia, prevăzută cu o tablă interactivă – un ecran mare ce funcționează precum un monitor pe care sunt proiectate: imagini (fotografii), filmulețe, date, schițe, grafică, însemnări … stocate pe calculator, CD, DVD ...

Principalele informații operaționale sunt cuprinse în cele două bări de lucru (ustensilele și panoul de comandă), plasate pe tablă, iar degetul sau cariocile interactive digitale înlocuiesc mouse-ul și creta; astfel că tabla devine centrul de greutate și piatra unghiulară, în egală măsură, mijloc și metodă de stârnire a curiozității și de cultivare a interesului elevilor, principala sursă de informare, dar și spațiul de aplicare a cunoștințelor. Tabla interactivă este folosită cu aceeași eficiență și interes atât de profesori, cât și de elevi la aproape toate disciplinele de învățământ, prezentând și avantajul că informațiile șterse și secvențele închise pot fi readuse la nevoie în orice moment.
Lecția “deschisă” a fost susținută în fața profesorilor de la Școala nr.11 de Dorin Cofar, reprezentant al S.C, Net System S.R.L., iar directorul școlii, dl Nicolae Marc, a subliniat numeroasele avantaje ale utilizării tablei interactive, îndemnând colegii să manifeste interes în a desfășura cât mai multe ore în sala multimedia, folosind cu încredere tabla interactivă, o investiție de milioane (la propriu și la figurat)!
Ovidiu DAN  

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:16:58 Ora standard a Europei de Est