Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Au trimis lucrări 464 de elevi, din 25 de județe și municipiul București

La concursul național „Domn, Domn să-nălțăm!”

Au trimis lucrări 464 de elevi, din 25 de județe și municipiul București

Ce înseamnă pentru noi Crăciunul? Este o întrebare la care ar trebui să medităm măcar în postul acestei sfinte sărbători. Crăciunul ar trebui să însemne pentru noi mai mult decât zăpadă, brad împodobit și cadouri. Este miracolul vieții veșnice, prin întruparea lui Dumnezeu în om.

De aceea, Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” Oradea, cu binecuvântarea Preasfințitului Sofronie, episcopul ortodox al Oradiei, a inițiat concursul național de creație literară și artistică „Domn, Domn să-nălțăm!” prin care elevii participanți au putut să reflecteze asupra mesajului moral-religios al Nașterii Domnului și să își dezvolte sentimentul de apreciere a valorilor spirituale și materiale ale poporului nostru.
Proiectul s-a datorat muncii unei echipe alcătuite din părintele profesor Radu Rus - director adjunct al liceului, prof. Adriana Oprea - director adjunct, pr. prof. Dorel Leucea, prof. Florica Popovici, prof. Georgeta Bulinschi, Bianca Platona - reprezentant al Consiliului elevilor și Monica Dumitraș – profesor coordonator. Partenerii acestui proiect educațional au fost Episcopia Ortodoxă Română a Oradiei, Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Agenția pentru Protecția Mediului Bihor, iar dintre școlile orădene, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” și Grupul Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu”.
În prezența inspectorului școlar de specialitate, Florin Negruțiu, la liceul nostru a avut loc în 5 noiembrie 2010, lasarea proiectului educativ, care a avut ca reper central organizarea unui concurs național de creație literară și artistică, adresat elevilor din clasele V-XII și având patru secțiuni: creație literară, prezentări power point, decorațiuni de Crăciun din materiale ecologice și pictură pe sticlă sau lemn.
Calendarul activităților a fost următorul: 5-20 noiembrie 2010 – înscrierea online prin completarea și trimiterea fișei de înscriere; 2 decembrie – data limită de trimitere a lucrărilor participante; 10-16 decembrie – jurizarea creațiilor literare și artistice; 17 decembrie - spectacolul cultural-artistic „Domn, Domn să-nălțăm!”; 10 decembrie –ianuarie- expoziții cu lucrările elevilor participanți; 16-22 decembrie – acțiuni filantropice; ianuarie 2011 – trimiterea diplomelor online tuturor participanților și publicarea rezultatelor pe www.didactic.ro și www.ovidan.ro
Serbarea de Crăciun, din 17 decembrie 2010, a avut loc în sala festivă a Liceului Teoretic „Aurel Lazăr” din Oradea și a pus în lumină obiceiuri strămoșești: gazdele primesc colindătorii în seara de Ajun. Regia activității au realizat-o prof. Laura Lup, prof. Elena Dumitraș și prof. Zita Bondar de la liceul gazdă. Cetele de colindători, formate din elevi de la cele trei licee (Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu”, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” și Grupul Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu”), au avut un repertoriul alcătuit din colinde tradiționale românești.
464 de concurenți
Așa după cum aveam să aflăm, ieri (marți, 25 ianuarie 2011) de la coordonatorul de proiect, prof. Monica Dumitraș, pentru cele patru secțiuni ale concursului au trimis lucrări 464 de elevi (214 la creație literară, 113 la prezentări în power point, 84 la decorațiuni de Crăciun și 53 la pictură pe sticlă sau lemn). Ei au fost coordonați de 128 de profesori, din 25 de județe ale țării (Alba, Arad, Argeș, Bacău, Buzău, Bihor, Caraș-Severin, Constanța, Cluj, Dâmbovița, Dolj, Galați, Gorj, Hunedoara, Iași, Maramureș, Mureș, Neamț, Olt, Prahova, Satu Mare, Suceava, Teleorman, Timiș, Vâlcea) și municipiul București. (Ovidiu DAN)

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 06:43:42 Ora de vară a Europei de Est