Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Și-au petrecut ultima zi a semestrului ... cu mască și fără mască!

Cei mai răsfățați copii

Și-au petrecut ultima zi a semestrului ... cu mască și fără mască!

Vineri (28 ianuarie 2011), în ultima zi a primului semestru din acest an școlar, elevii clasei a II-a C de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea au fost cei mai răsfățați copii din școală și nu numai. Tot așa li s-a întâmplat și în clasa I.

Îndrăgita lor învățătoare, prof. Monica Toader, un dascăl de excepție, devotat școlii și profesiei, le-a  lansat provocarea, lor și părinților, ca după-amiază, să se distreze „în familie”, la un bal mascat, pus la cale în sala de sport a școlii, intitulat „Asta-i masca mea!”
Pentru acest bal, fiecare elev și-a pregătit o mască, un costum și un rol, după caz, iar Gigi Duru - instalatorul, cel mai viteaz și mai competent asistent tehnic, le-a dat o mână de ajutor în punerea în undă a pieselor muzicale... cu „cheia de paișpe”.
În fața unei săli populate cu toți membrii familiei, de la mic la mare..., cei mai grozavi artiști deghizați s-au dat în spectacol în cel mai simpatic mod posibil, culegând zâmbete și aplauze, acordate cu generozitate. În spatele lor, cu ochii în patru..., șase, opt și... 10, cei cinci membri ai juriului (Tudor Toader, Melissa Lerinț, Bianca Blăguța, Simona Lerinț și Dana Lata) au „monitorizat” totul cu maximă obiectivitate.
Parada costumelor
Protagoniștii balului și-au făcut intrarea în arenă, cu o paradă, urmată de o prezentare cât se poate de ingenioasă și originală a costumelor (depășind toate așteptările). Multe prezentări de măști și costume am văzut, dar ca aceasta ba. În general, lumea e grăbită și superficială în asemenea ocazii. Elevii Monicăi s-au „duelat” în versuri și în formulări imprevizibile. Lumea pe care au reprezentat-o concurenții a fost una bogată, colorată și diversificată, de la Albă-ca-Zăpada (Luana), la Pinocchio (Alex), Shakira (Patricia), Cleopatra Stratan (Aida), Michael Jackson (Ștefan), Hannah Montana (Darianna), Einstein (Bogdi G.), Bux Buny (Dominic), Contele din Transilvania (Casian), Power Ranger (Luca), Mexicanul (Denis), broscuța Franklin (Andrei), Robin Hood (Bogdan), Bell (Denisa), Frumoasa din pădurea adormită (Bianca), Cenușăreasa (Sânziana), Piratul din Caraibe (Ionuț), Spiderman (Edi), Prâslea cel Voinic (Adi), Minni mouse (Maria), Crăiasa Zăpezii (Diana), mușchetarul Aramis (Gabi), Scufița Roșie (Emilia), Jasmin (Antonia).
„Lecții de dans”...
În timp ce juriul delibera, pe scenă au evoluat două fetițe (Patricia Gavrilaș și Aida Ruge), care ne-au dat „lecții de dans” (dans jaive și un dans țigănesc). Incitate și încântate de ceea ce au văzut, personajele de poveste au pornit distracția pe ringul de dans.
Curând au venit și premiile, prilej de bucurie sau de mâhnire și lacrimi, după caz. Toți însă au fost premiați, chiar dacă pe podium au urcat doar trei (Bogdan Galiș - locul I, Maria Jurca – locul II, Ștefan Cicortaș - locul III); încă patru combatanți au fost nominalizați și răsplătiți cu mențiuni (Kovacs Dominic, Diana Zaha, Adrian Haivas și Denisa Tomuța). Pentru toți s-au găsit diplome și atenții, iar părinții le-au pregătit aperitive și prăjiturele.
Paul Casian – sărbătoritul zilei
Unul din vajnicii „eroi” ai balului (Casian Paul Moldovan) avea motiv de sărbătoare, fiind ziua sa de naștere. Așa încât, s-a așezat în spatele unui tort uriaș din care au „explodat” artificii și din care s-au înfruptat până la urmă cu toții...
Cu asemenea copii și părinți minunați, manifestarea nu putea să nu fie o reușită, spre satisfacție Monicăi și a întregii echipe, care au pus la cale o distracție pe cinste... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Și-au petrecut ultima zi a semestrului ... cu mască și fără mască!

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 17:39:25 Ora de vară a Europei de Est