Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Unirea cea Mică”... sărbătorită de elevii din Ștei

Luni, în sala CDI,

„Unirea cea Mică”... sărbătorită de elevii din Ștei

Luni, 24 ianuarie 2011, la Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompiliu” din Ștei, s-a desfășurat cea de-a V-a ediție a concursului intitulat „Unirea cea Mică”.

Omagierea zilei Unirii Principatelor Române a avut loc în sala CDI și a debutat cu intonarea Imnului de Stat al României.
Organizatorii activității au fost profesorii de la catedra de istorie: prof. Ștefana Mihuța și Ioana Lazea, în colaborare cu echipa pedagogică a CDI: bibliotecar inst. Ileana Tomescu și prof. documentarist Cristina Andru, care au reiterat cele mai importante momente care au dus la Unirea Principatelor Române de la 24 Ianuarie 1859.
Prezentarea a fost presărată cu momente artistice: poezii patriotice, recitate de elevele Giulia Pantiș, Paula Mușet și Alexandra Uscat; cântece în interpretarea grupului vocal al școlii, sub bagheta prof. Daniela Rada. Sceneta „Cuza-Vodă și sultanul” a fost interpretată de un grup de elevii din clasa a VI-a B, sub îndrumarea dnei inst. Ileana Tomescu și prof. Adelina Mangra.
Momentul inedit a fost prezentat de elevii clasei a III-a A, sub coordonarea inst. Alina Todor. Ei au scos la lumină din lada cu zestre a spiritualității neamului românesc cele mai frumoase și reprezentative cântece și jocuri populare.
În partea a doua a activității, cu toții ne-am îndreptat atenția spre echipajele claselor a VII-a care au intrat în concurs. Probele au constat în șase întrebări pe teme specifice Unirii și jocul Ghicește personajul!” La finalul întrecerii, pe primul loc s-au clasat echipajele claselor a VII-a B și D; pe locul II - echipajul clasei a VII-a A, iar pe locul III s-au situat reprezentanții clasei a VII-a C.
  Prof. Georgeta Maria Mușet, directorul școlii, a apreciat munca elevilor și cadrelor didactice ca fiind benefică în consolidarea cunoștințele dobândite și a înmânat diplome concurenților și participanților la acest eveniment. (Ileana Tomescu)

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:27:32 Ora standard a Europei de Est