Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Trei mențiuni la națională și membri ai lotului național de astronomie

Anabele, Marius și Denis, elevi pregătiți de prof. Marin Bica

Trei mențiuni la națională și membri ai lotului național de astronomie

La etapa națională a Olimpiadei de astronomie, echipa Bihorului a confirmat din nou, continuând seria frumoaselor succese obținute în ultimii ani. Din cei cinci orădeni (Dan Cernea, de la C.T. „Mihai Viteazul”, Vlad Filimon și Anabele Pardi, de la C.N. „Emanuil Gojdu”, Marius Deaconu și Denis Derecichei, de la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, trei au obținut mențiuni, și au intrat în lotul național al României. E vorba de Anabele, Marius și Denis, elevi pregătiți de prof. Marin Bica.

Prof. Marin Bica – „dirigintele”lotului național

Confruntarea națională a elevilor astronomi s-a desfășurat la Călimănești, în perioada 7 – 12 iulie 2007, iar după trei zile de vacanță, lotul național de astronomie și fizică s-a reunit pentru prima repriză de pregătire (între 15 și 29 iulie), în vederea participării la olimpiada internațională. Din lotul de 25, șapte sunt bucureșteni, câte trei din județele Argeș, Bihor, Cluj și Vaslui, doi din Constanța și câte unu din Alba, Călărași, Galați și Tulcea. Anul acesta au fost cooptați în lot și olimpicii de la fizică. Selecția s-a făcut pentru două competiții: Olimpiada internațională de astronomie din Crimeea și Olimpiada de astronomie și astrofizică din Thailanda. La olimpiada din Ucraina, România va fi reprezentată de trei juniori și trei seniori, iar în Thailanda, vor pleca cinci seniori. La prima rundă de pregătire a lotului național, dl prof. Marin Bica a avut onoarea să fie desemnat „dirigintele” lotului.
Denis găsea într-un sfert de oră ce alții nu reușeau într-o noapte întreagă
Dirigintele olimpicilor, prof. Marin Bica, de la Școala „Dacia” din Oradea, ne povestește cum a fost la lot.
„Când s-a terminat olimpiada, toți participanții au plecat acasă, mai puțin eu și cei trei olimpici orădeni (Anabele, Marius și Denis), intrați în lot. Noi am rămas, chiar dacă mai erau trei zile până la începerea pregătirii lotului. Am luat o cameră la hotelul Central. Dimineața făceam pregătire, la prânz, un somn obligatoriu de refacere, iar după-amiază mergeam la ștrandul cu apă termală. Pe perioada de pregătire a lotului, domnul profesor Mihail Sandu (cel care a organizat atât olimpiada, cât și lotul) m-a luat să-l ajut la organizarea lotului. Așa am ajuns dirigintele olimpicilor. La lot, pregătirile s-au desfășurat pe trei secvențe: dimineața - lecții (și eu am ținut trei lecții), după masă, rezolvări de probleme, iar noaptea - observații. De un real folos ne-a fost telescopul achiziționat de Școala „Dacia” (în luna februarie) pe care l-am utilizat în timpul observațiilor. Cu acesta, sub îndrumarea lui Denis (care găsea într-un sfert de oră ce alții nu reușeau într-o noapte întreagă), s-au pregătit cei care vor reprezenta România la competițiile internaționale. La lot au fost și trei probe de selecție, dar, concurând împreună copii de la clasa a V-a până la a IX-a, e logic că aceste probe au fost câștigate de cei mai mari. În ultima noapte, am urmărit de pe acoperișul hotelului Traian unde eram cazați curenții meteorici ai Perseidelor, Aquaridelor și Capricornidelor.
Noi (orădenii) vom relua pregătirea pentru toate generațiile la Astroclubul din Cetatea Oradea, vinerea, de la ora 20.00. Îi așteptăm pe toți cei interesați!”
Și uite-așa, micii astronomi orădeni, pregătiți de dl profesor Marin Bica, au mai făcut un pas în față, ajungând, pentru a doua oară, în lotul național al României.
Ovidiu DAN

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 05:42:38 Ora de vară a Europei de Est