Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Implicarea părinților în activitatea școlară”

Vineri – Ziua animăluțelor la I B

,,Implicarea părinților în activitatea școlară”

În ultimii ani, și în învățământul românesc, parteneriatul școală-familie a cunoscut noi dimensiuni, iar implicarea activă a părinților în viața școlii, în activitățile cultural-educative, se face tot mai mult simțită, la toate ciclurile de învățământ, începând chiar cu învățământul preșcolar, unde părinții sunt prezenți în număr tot mai mare la nenumărate activități, inclusiv la cursuri speciale, desfășurate sub genericul „școala părinților”.

Inventivă, iute de minte și plină de inițiativă, profesor Maria Duma de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea ne surprinde din nou cu ideile sale pertinente și eficiente...
Vineri, pe 28 ianuarie 2011, în ultima zi din semestrul I, pe când copiii erau cu mintea... în vacanță, prof. Maria Duma a „decretat” la clasa I B „Ziua animalelor mici”. Iar elevii clasei au fost sfătuiți să-și aducă de-acasă animăluțele pe care le cresc în apartament, la casă sau în curte, după caz. Așa încât, la ora 8.00, sala de clasă devenise o mică „grădină zoologică”, în care se puteau vedea: câini, pisici, iepuri, papagali, pești și broscuțe țestoase...
Răzvan și-a adus câinele; Selena și Casandra s-au prezentat cu doi pui de iepure; Andreea Dragoș a „vânat” ditamai iepuroiul „de câmp”, cât cușca; Iulia și-a trezit papagalul cu noaptea-n cap; Antonia nu putea să-i despartă pe cei doi buni prieteni (un cățeluș și o pisică), și i-a luat pe amândoi; Vlad nu și-a propus să aducă acvariul la școală, dar s-a prezentat cu un pește în borcan; tot în borcane și-au transportat țestoasele și Mara și Sevastiana, iar George a adus un pește și o mândrie de cățeluș alb și jucăuș, parcă era din pluș; Mihai Judea se mândrea cu un iepure deosebit, cap de leu îi spunea el, pentru că într-adevăr capul iepurașului său avea o înfățișare neobișnuită...
Invitat special –un medic veterinar   
Fiind o  zi specială, cu și despre animale, învățătoarea clasei a avut și un invitat special - un medic veterinar, pe doamna Minodora Judea, mama lui Mihai, care a intat în dialog cu copiii, i-a întrebat pe stăpânii animăluțelor cum le cresc și îngrijesc, le-a dat sfaturi și le-a prezentat în power point și pe planșe și alte rase de câini și pisici, le-a vorbit despre tratarea bolilor și paraziților, despre alimentația animalelor și responsabilitatea lor ca proprietari...
În pauză, elevi din alte clase au venit... ca la circ, să admire animăluțele, și să se pozeze cu ele.
Povestind cu prof. Maria Duma despre activitate, aveam să aflăm că acțiunea de vineri încheia, de fapt, un ciclu de „lecții” la care au fost invitați și alți părinți ai copiilor din clasa I B, tot în scop instructiv-educativ.
Alți părinți..., alte profesii
 „În cadrul proiectului ,,Implicarea părinților în activitatea școlară”, am invitat la orele de cunoașterea mediului mai multe mame ale elevilor din clasa I B, care au ținut adevărate „lecții” (interesante) despre corpul uman. Am aici o planificare: doamna doctor Mihail Cornelia (în 19 noiembrie 2010), dna doctor Nekita Zita (în 26 noiembrie). Despre îngrijirea părului au vorbit dnele Nuțiu Narcisa și Hălmăjan Elena (coafeze) în 3 decembrie, care au recomandat copiilor tipul de tunsoare care li se potrivește și tratamente de întărire a părului; în 10 decembrie ne-a onorat dna profesor Diana Miheș, care le-a vorbit despre importanța unui mod de viață sănătos (mișcare, hrană sănătoasă), iar astăzi, după cum ați văzut, am avut-o alături de noi pe doamna Minodora Judea, medic veterinar.”
Să mai spunem că pentru această zi specială, prof. Maria Duma a pregătit pentru prezentare câteva filmulețe speciale cu animale și multe alte materiale, iar la programul prelungit, elevii au făcut o minunată expediție de-a lungul Crișului Repede, bucurându-se de o zi însorită și de zăpada prezentă în peisaj. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Implicarea părinților în activitatea școlară”.

Trimite email
miercuri, 17 aprilie 2024, 00:21:08 Ora de vară a Europei de Est