Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Au fost lansate 17 cărți, aparținând cadrelor didactice de la catedra „Controlul și expertiza produselor alimentare – tehnologia prelucrării produselor agricole”

Marți, la cea de-a II-a ediție a „Zilelor cărții la Facultatea de Protecția Mediului” din Oradea

Au fost lansate 17 cărți, aparținând cadrelor didactice de la catedra „Controlul și expertiza produselor alimentare – tehnologia prelucrării produselor agricole”

Marți, 1 februarie 2011, în cadrul celei de-a doua ediții a „Zilelor cărții la Facultatea de Protecția Mediului”, au fost lansate 17 cărți publicate în cursul anului 2010, aparținând doar cadrelor didactice de la catedra „Controlul și expertiza produselor alimentare – tehnologia prelucrării produselor agricole”, urmând ca joi, 3 februarie, la ora 12, să fie lansate cărțile cadrelor didactice de la celelalte catedre ale Facultății de Protecția Mediului: Agricultură – Horticultură, Ingineria Mediului, Silvicultură, Inginerie și Management în Alimentație Publică și Agroturism – Zootehnie și Fizică – Chimie – Informatică.

În deschiderea manifestării, decanul Facultății de Protecția Mediului, dl prof. univ. dr. Vasile Bara, avea să felicite colectivul de autori pentru emulație și dăruire, pentru buna orientare în problematica vastă a catedrei, apreciind calitatea lucrărilor și câștigul real pe care acestea îl aduc facultății, celor dintâi beneficiari, studenții facultății.
Cele mai multe dintre lucrări cuprind rezultatele unor studii de cercetare în domeniu, experiența autorilor la catedră, preocupările lor de înnoire și de experimentare a unor noi metode și procedee de predare-învățare, preocupări în direcția aplicării unor tehnici și metode moderne, în vederea alinierii învățământului la cerințele noilor reforme în domeniu.
Prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța (secretarul științific) avea să invite referenții și autorii să-și prezinte punctele de vedere privind conținutul și importanța lucrării...
Despre cele două lucrări ale dlui decan, prof. univ. dr. Vasile Bara„Controlul sanitar veterinar al alimentelor în unitățile agoalimentare” și „Curs de toxiinfecții alimentare” – au vorbit prof. univ. dr. ing. Gheorghe Ciobanu și prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța. Prof. univ. dr. ing. Gheorghe Sarca a publicat în anul 2010 trei cărți: „Ambalaje și design în industria alimentară”, „Pomicultura” și „Controlul și analiza zahărului și produselor zaharoase” (despre lucrările domniei sale au vorbit conf. univ. dr. ing. Aurora Venig, precum și secretarul științific și moderatorul manifestării, prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța). Tot secretarul științific a apreciat și lucrarea dnei conf. univ. dr. ing. Camelia Bara – „Curs de microbiologia solului”. Șef lucrări dr. ing. Lucian Bara a scos „Ghid practic de toxicologie agroalimentară” și „Ghid practic de igienă a produselor agroalimentare”; la cele două lucrări s-a referit prof. univ. dr. ing. Cornelia Ciobanu. Tot două cărți a scos în 2010 și șef lucrări dr. ing. Adrian Timar – „Tehnologia prelucrării cărnii” și „Tehnologii generale în industria alimentară” (prezentate de prof. univ. dr. ing. Sarca Gheorghe). Câte o carte au publicat Adriana Chiș – „Noțiuni fundamentale de chimie analitică, calitativă, cantitativă și instrumentală (apreciată de prof. univ. dr. ing. Gheorghe Sarca) și Mariana Popovici – „Producerea de sămânță la grâul de toamnă în condițiile Câmpiei de Vest” (lucrare prezentată de șef lucrări dr. Anca Brata). Șef. lucrări dr. Anca Brata și prof. dr. ing. Ioan Mintaș au apreciat cărțile șefului de lucrări dr. Gheorghe Sârb  – „Marketing, calitatea și compatibilitatea pe piață a produselor agricole și agroalimentare” și „Aspecte privind dezvoltarea regională în România și în Uniunea Europeană”.
Secretarul științific a vorbit apoi despre cartea șefilor de lucrări dr. ing. Nicolae Hodișan și Adrian Timar, intitulată „Materii prime vegetale, condiționarea, păstrarea și expertiza calității”. Prep. dr. ing. Cristian Domuța și prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța au semnat împreună două cărți: „Irigarea porumbului în Câmpia Crișurilor” și „Materii prime vegetale”; cele două lucrări au fost prezentate de domnii prof. univ. dr. ing. Gheorghe Ciobanu și Gheorghe Sarca.
Joi, 8 februarie - „Gala premiilor Facultății de Protecția Mediului”
Săptămâna viitoare, joi, 8 februarie, în cadrul „Galei premiilor Facultății de Protecția Mediului” (programată de la ora 12), autorii a două cărți vor primi „Diplomă de excelență”, iar autorii unei singure cărți - „Diplomă de merit”. Vor primi, de asemenea, diplome cadrele didactice care au publicat lucrări științifice din categoria ISI, cele care au proiecte de cercetare naționale și internaționale în derulare și autorii de brevete. Cadrele didactice care și-au susținut teza de doctorat în anul 2010 vor primi „Diplomă de excelență” ca semn al prețuirii și respectului comunității academice și conducerii facultății pentru eforturile făcute.
Ca recunoaștere a activității didactice și de cercetare în anul 2010 au primit „Diplomă de merit” din partea Universității din Oradea: prof. univ. dr. ing. Vlad Ioan și șef lucr. dr. ing. Timar Adrian. De asemenea, prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța și conf. univ. dr. Vicaș Simona s-au situat între primii 20 de cercetători ai Universității din Oradea, după cum aveam să aflăm de la secretarul științific, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța . (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Au fost lansate 17 cărți, aparținând cadrelor didactice de la catedra „Controlul și expertiza produselor alimentare – tehnologia prelucrării produselor agricole”.

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:06:16 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).