Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Bursă Comenius în Malta (diseminare)

Folclorul și tradițiile de familie malteze

Bursă Comenius în Malta (diseminare)

La sfârșitul lunii iunie 2010, am participat la un curs de formare pentru profesori, în Malta. Această experiență poate fi o șanșa pentru toți profesorii doritori să studieze diferite cursuri într-o altă țară europeană.

O astfel de bursă se poate obține prin aplicarea la programele de mobilități individuale Comenius, organizate de A.N.P.C.D.E.F.P.
Cursul la care am participat s-a intitulat „Family Folklore and tradition” (Folclorul și tradițiile de familie malteze) și a însumat 40 de ore, constând în vizite, cursuri și discuții, respectiv activități de evaluare.
În prima zi am avut o întâlnire cu unul din membrii organizației Europe Sans Frontiers care ne-a prezentat activitățile lor, conținutul cursului, programul și informațiile necesare șederii noastre.
A doua zi, am vizitat capitala Maltei, Valletta, am realizat un scurt studiu al folclorului maltez insistând asupra tradițiilor de căsătorie. Am vizitat Casa Rocca Piccola, o casă a unui nobil din secolul al XVII-lea, precum și o biserică tradițională malteză.
În ziua următoare, am ajuns pe insula Gozo, prilej cu care ne-au fost prezentate miturile și legendele malteze, dar și practicile medicale. Am vizitat muzeul de folclor de la Gharb și celebra peșteră a lui Calypso.
În catacombele Sfântului Paul
 O zi mai târziu ne-au fost prezentate orașul Rabat, fosta capitală Mdina și tradițiile legate de naștere și înmormântare în interiorul catacombelor Sfântului Paul. Seara, am participat la o Festa (sărbătoare tradițională) în Siggiewi, în cinstea Sfântului Nicolae.
În cea de-a cincea zi, am ieșit în localități păstrătoare de meșteșuguri tradiționale, la Mosta și în alte localități în care se confecționau produse tradiționale (din ceramică, bijuterii și sticlă). Aflându-ne în zonă, am văzut grădinile Sfântului Anton, unde își avea reședința de vară și pe unde se plimba președintele republicii. Seara, am fost invitați la o sărbătoare tradițională, intitulată Mnarja, luând astfel contact cu muzica malteză și costumele lor tradiționale, dar și cu mâncarea lor specifică. După acest „preludiu”, aveam să ajungem în Qormi, orașul brutarilor și la muzeul pietrei. Seara, ni s-au înmânat certificatele în cadrul unei festivități de final, cu un protocol specific. În ziua a șaptea, ne-am îmbarcat spre patrie.
Ca profesor de religie, acest curs de formare a însemnat o experiență extraordinară, dându-mi posibilitatea să cunosc religia, istoria, cultura și tradițiile Maltei, realizând astfel că fiecare țară europeană are frumusețile și „secretele” ei pe care merită să le cunoaștem, mai cu seamă atunci când ni se oferă asemenea oportunități. De aceea, eu îi îndemn pe toți colegii profesori să profite de toate șansele care li se oferă, să aplice, să-și depună dosarul pentru a obține o asemenea bursă. Informațiile necesare le găsiți pe site-ul Agenției Naționale www.anpcdefp.ro. (Bicăzan Floarea)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 07:10:02 Ora de vară a Europei de Est