Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Dezbaterea publică pe tema proiectului bugetului local pe anul 2011

Miercuri, la Primăria Oradea

Dezbaterea publică pe tema proiectului bugetului local pe anul 2011

Conducerea Primăriei Oradea a invitat, miercuri (9 februarie 2011), cetățenii, în sala mică a primăriei, la o dezbatere publică pe tema proiectului bugetului local pe anul 2011.

La întâlnirea cu cetățenii, au fost prezenți: viceprimar Biro Rozalia, ec. Tănase Miculescu - director executiv adjunct în cadrul Direcției de taxe și impozite, directorul economic al Primăriei Oradea - ec. Eduard Florea, directorul ASCO - Zita Koncsek și consilierul local Huszar Istvan –președintele comisiei buget-finanțe. Reprezentanții primăriei au prezentat în power point principalele capitole (repere) ale proiectului de buget după care au dorit să afle observațiile, propunerile și sugestiile celor prezenți.
De 10 ani... cu 0,7 atmosfere ...
Un cetățean (pe nume Ludovic), de pe str. Piatra Craiului, a reclamat faptul că de 10 ani problemele persistă în zonă. Chiar și cetățenii care locuiesc în apropierea bazinului de apă, cum este și cazul dumnealui, nu au suficientă presiune la instalația de apă. De 10 ani se chinuie cu cele 0,7 atmosfere ... Nu au trotuare și de aceea se circulă pe mijlocul drumului. Strada figurează pe lista celor care urmează să fie modernizate, dar nu se poate face nimic până nu va fi reabilitată conducta de azbociment „Există proiect, dar nu se aplică. Conducta se sparge des și de fiecare dată rămânem câte 2-3 zile fără apă”. Dna viceprimar a promis ca la sfârșitul întâlnirii să studieze mai atent problema și să vadă ce se poate face. După cum o cunoaștem pe dna Biro Rozalia, cu siguranță, va rezolva ceea ce alții nu au putut să facă timp de mai multe mandate.
O pădure de agrement care să înconjoare toată Oradea!
Doamna Ana Moroși propune un parc de agrement pentru orașul Oradea, un „brâu verde”, o pădure de agrement care să înconjoare toată Oradea. Reprezentanți ai presei prezenți la dezbateri nu au considerat potrivită alocarea unor sume importante pentru supravegherea video a unor depozite..., pentru noi achiziții de mașini și pentru amenajarea unei fântâni arteziene.
Generalizarea indemnizațiilor
Problema cea mai spinoasă a dezbaterii (cu cel mai mare impact și cu cei mai mulți susținători prezenți în sală) a fost cea legată de asistenții personali ai persoanelor cu handicap, faptul că se dorește renunțarea la angajarea lor cu carte de muncă și generalizarea indemnizațiilor (care în prezent sunt în număr de 486), pe motiv că și asistenții iau în mână tot 510 lei, exact cât este și valoarea indemnizației, iar în felul acesta, primăria ar economisi 340 de lei (taxe pe care le plătește în plus) la fiecare din cei 1.003 asistenți personali. Părinții aflați în această situație (de a-și îngriji propriii copii cu handicap) nu pot fi de acord cu asemenea măsuri discriminatorii, ei neavând un alt loc de muncă (unde să le meargă vechimea, asigurarea de sănătate...), mulți dintre ei fiind tineri și neavând o altă perspectivă. Doamna viceprimar i-a liniștit spunându-le că fiecare caz va fi analizat în parte și că se va ține cont de părinți...
Reprezentantul ONG-urilor (domnița blondă) a „bătut monedă” pe asistența socială, interesându-se de cantina socială și dorind să facă numeroase recomandări: ca serviciile sociale să fie clar delimitate în cadrul bugetului, prestațiile să fie cunoscute și nu ascunse în spatele unor sume, costul ASCO să fie separat...
Doamna Lucia Ciobanu (președintele  Asociației Down) a vorbit despre serviciile pe care le furnizează asociația, arătându-se nemulțumită de subvenția pe care o primește în schimb și care nu acoperă nici un sfert din valoarea prestațiilor. I s-a răspuns că problema ar putea fi remediată apelându-se la fondul de solidaritate, în cazul în care se vor găsi tot mai mulți sponsori (firme și persoane fizice care să direcționeze cei 2% din impozit, respectiv profit pentru alimentarea acestui fond de solidaritate). (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Dezbaterea publică pe tema proiectului bugetului local pe anul 2011.

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 13:06:29 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...