Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Dezbaterea publică pe tema proiectului bugetului local pe anul 2011

Miercuri, la Primăria Oradea

Dezbaterea publică pe tema proiectului bugetului local pe anul 2011

Conducerea Primăriei Oradea a invitat, miercuri (9 februarie 2011), cetățenii, în sala mică a primăriei, la o dezbatere publică pe tema proiectului bugetului local pe anul 2011.

La întâlnirea cu cetățenii, au fost prezenți: viceprimar Biro Rozalia, ec. Tănase Miculescu - director executiv adjunct în cadrul Direcției de taxe și impozite, directorul economic al Primăriei Oradea - ec. Eduard Florea, directorul ASCO - Zita Koncsek și consilierul local Huszar Istvan –președintele comisiei buget-finanțe. Reprezentanții primăriei au prezentat în power point principalele capitole (repere) ale proiectului de buget după care au dorit să afle observațiile, propunerile și sugestiile celor prezenți.
De 10 ani... cu 0,7 atmosfere ...
Un cetățean (pe nume Ludovic), de pe str. Piatra Craiului, a reclamat faptul că de 10 ani problemele persistă în zonă. Chiar și cetățenii care locuiesc în apropierea bazinului de apă, cum este și cazul dumnealui, nu au suficientă presiune la instalația de apă. De 10 ani se chinuie cu cele 0,7 atmosfere ... Nu au trotuare și de aceea se circulă pe mijlocul drumului. Strada figurează pe lista celor care urmează să fie modernizate, dar nu se poate face nimic până nu va fi reabilitată conducta de azbociment „Există proiect, dar nu se aplică. Conducta se sparge des și de fiecare dată rămânem câte 2-3 zile fără apă”. Dna viceprimar a promis ca la sfârșitul întâlnirii să studieze mai atent problema și să vadă ce se poate face. După cum o cunoaștem pe dna Biro Rozalia, cu siguranță, va rezolva ceea ce alții nu au putut să facă timp de mai multe mandate.
O pădure de agrement care să înconjoare toată Oradea!
Doamna Ana Moroși propune un parc de agrement pentru orașul Oradea, un „brâu verde”, o pădure de agrement care să înconjoare toată Oradea. Reprezentanți ai presei prezenți la dezbateri nu au considerat potrivită alocarea unor sume importante pentru supravegherea video a unor depozite..., pentru noi achiziții de mașini și pentru amenajarea unei fântâni arteziene.
Generalizarea indemnizațiilor
Problema cea mai spinoasă a dezbaterii (cu cel mai mare impact și cu cei mai mulți susținători prezenți în sală) a fost cea legată de asistenții personali ai persoanelor cu handicap, faptul că se dorește renunțarea la angajarea lor cu carte de muncă și generalizarea indemnizațiilor (care în prezent sunt în număr de 486), pe motiv că și asistenții iau în mână tot 510 lei, exact cât este și valoarea indemnizației, iar în felul acesta, primăria ar economisi 340 de lei (taxe pe care le plătește în plus) la fiecare din cei 1.003 asistenți personali. Părinții aflați în această situație (de a-și îngriji propriii copii cu handicap) nu pot fi de acord cu asemenea măsuri discriminatorii, ei neavând un alt loc de muncă (unde să le meargă vechimea, asigurarea de sănătate...), mulți dintre ei fiind tineri și neavând o altă perspectivă. Doamna viceprimar i-a liniștit spunându-le că fiecare caz va fi analizat în parte și că se va ține cont de părinți...
Reprezentantul ONG-urilor (domnița blondă) a „bătut monedă” pe asistența socială, interesându-se de cantina socială și dorind să facă numeroase recomandări: ca serviciile sociale să fie clar delimitate în cadrul bugetului, prestațiile să fie cunoscute și nu ascunse în spatele unor sume, costul ASCO să fie separat...
Doamna Lucia Ciobanu (președintele  Asociației Down) a vorbit despre serviciile pe care le furnizează asociația, arătându-se nemulțumită de subvenția pe care o primește în schimb și care nu acoperă nici un sfert din valoarea prestațiilor. I s-a răspuns că problema ar putea fi remediată apelându-se la fondul de solidaritate, în cazul în care se vor găsi tot mai mulți sponsori (firme și persoane fizice care să direcționeze cei 2% din impozit, respectiv profit pentru alimentarea acestui fond de solidaritate). (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Dezbaterea publică pe tema proiectului bugetului local pe anul 2011.

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 23:58:53 Ora de vară a Europei de Est