Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La Școala cu clasele I-VIII nr. 11 Oradea

La început de nou an școlar

La Școala cu clasele I-VIII nr. 11 Oradea

Bucuria cea mare a dascălilor și elevilor de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea, la început de an școlar, este dată de faptul că după circa douăzeci de ani, s-a ajuns ca toți elevii și dascălii școlii să lucreze într-un singur schimb, după cum aveam să aflăm de la dl profesor Nicolae Marc, directorul unității de învățământ.

Cinci clase de “boboci”
Cei mai frumoși, mai nerăbdători și mai emoționați dintre școlari erau “bobocii” celor cinci clase întâi (IA – înv. Florica Vancea, I B – înv. Vekony Katalin, I C – înv. Tereza Ilisei, I D - înv. Marcela Gherghel, I E – Olimpia Tăutu), care abia așteptau să ajungă în sala de clasă unde, pe bănci, îi așteptau primele manuale, alături de florile ori dulciurile dăruite de doamnele învățătoare, precum și surprizele pregătite de municipalitate (cele dintâi rechizite gratuite). Pentru cei mai mici elevi, slujba oficiată de sfinții părinți ortodox și greco-catolic (Viorel Samașca și Cristian Tiba), cuvântul domnului director (Nicolae Marc), precum și  atenționarea agentului de poliție (Ionuț Sala) nu au avut aceleași înțelesuri ca pentru “vetrerani”. Momentul care i-a mișcat cel mai mult a fost nominalizarea din rândul lor a primei școlărițe (care va fi un fel de “port drapel” al celor circa o mie de elevi ai școlii) – Ioana Ardelean, prima care deschide catalogul clasei I A, dar și prima care a pășit pragul școlii și al clasei încă din 14 iunie, nerăbdătoare să-și cunoască școala, clasa și pe dna învățătoare.
Dotare bună, medalie de bronz pe țară, a doua sală multimedia…
Directorul școlii a prezentat în sinteză rezultatele cu care se mândresc dascălii și elevii școlii: o promovabilitate de 98,9 la sută la nivel de școală, și 95,6 la testele naționale, participări la olimpiada națională (la limba română și limba naționalităților, prin Adriana Popovici și Papp Andras, elevii profesorilor Alina Șaitoș și Ioan Pop), o medalie de bronz, obținută de echipajul școlii (îndrumat de prof. Zsejki Lucreția și Venczel Ilona) la etapa finală a proiectului “Viață pentru mediu, viață pentru om”, cel mai mare punctaj pe țară realizat de elevii școlii la concursul interdisciplinar Winners (drept pentru care școala urmează să primească un laptop din partea organizatorilor), dar și rezultatele frumoase ale sportivilor (Mădălina Anca, participare în finală la tetratlon, echipa de baschet băieți, campioană municipală și județeană și calificare la zonală, echipa de handbal fete, locul III pe județ, echipa de baschet fete, calificată la județ). Iată cum munca dascălilor și elevilor aduce satisfacții, ridicând prestigiul școlii, astfel că investițiile făcute an de an în dezvoltarea bazei materiale nu rămân fără ecou. Peste o sută de milioane a costat cea de-a doua sală multimedia, dotată cu tablă interdisciplinară, noutatea de milioane a noului an școlar, care va pune pe jar atât elevii, cât și dascălii…
Săli primitoare, bănci îmbelșugate, și o primire regească
I-am însoțit pe cei mai mici învățăcei ai școlii în sălile lor de clasă. Elevii clasei I A au fost conduși de colegii lor din a V-a A, proaspeții absolvenți ai învățătoarei Florica Vancea. Peste tot, la parter, la etajul I și etajul doi, micii școlari au fost primiți regește, cu mesele încărcate (de manuale, flori, dulciuri, și surprizele primăriei), cu sălile pline cu materiale didactice, care încântau ochii părinților și stârneau curiozitatea noilor locatari. Acomodarea a fost rapidă în toate clasele, iar dialogul a evidențiat nivel de cunoștințe, priceperile și deprinderile formate, pe care se va înălța edificiul cunoașterii. Copiii cu personalitate și temperamentele colerice și sangvinice s-au remarcat de la primele întrebări, iar copii plângăcioși nu mai sunt. Munca educatoarelor și părinților, influența televiziunii și a celorlalți factori își spun cuvântul. Copilul e ca o oglindă, care reflectă toată investiția făcută în familie și grădiniță. Primul lor “extemporal” (dat în timp ce învățătoarea discuta cu părinții despre rechizite) e un prim test în care copilul își pune pe tavă personalitatea și toate acumulările cantitative și calitative, exprimate prin desen, iar copiii de azi știu multe, mult mai multe decât ne putem noi imagina, și acesta e un lucru bun!
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La Școala cu clasele I-VIII nr. 11 Oradea (unde veți găsi 130 de poze, restul sunt pe ... Oradea-2)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 03:37:46 Ora de vară a Europei de Est