Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Mens sana in corpore sano”

La școala din Sâmbăta

„Mens sana in corpore sano”

Vineri, 21 ianuarie 2011, cu ocazia activității „Mens sana in corpore sano”, profesorii de la Școala cu clasele I-VIII din Sâmbăta au organizat o activitate distractivă, îndrăgită de elevi, pentru ca elevii să conștientizeze importanța mișcării și a sănătății, precum și beneficiile exercițiilor fizice asupra organismului uman.

În deschiderea manifestării, dna prof. Viorica Ierina a prezentat referatul cu  tema „Mens sana in corpore sano...”, subliniind importanța sănătății și menținerea unei „stări de bine” a organismului. Au fost evidențiate cu acest prilej părțile pozitive și negative ale practicării sau nepracticării unor exerciții fizice...
Profesorul de educație fizică și sport, dl  Florin Tirpe, le-a pregătit, spre delectare, câteva jocuri dinamice și de întrecere sportivă.
Întrecerile au fost jurizate de un „complet” format din prof. Viorica Ierina, Alina Roșu, Nicoleta Hasan și Elena Sărac.
Prima probă a constat într-un parcurs aplicativ. Fiecare clasă și-a desemnat câte un reprezentant: Temle Flavius (clasa a V-a), Morar Raul (a VI-a), Boța Flavius (a VII-a), Vlad Alexandra (a VIII-a), iar ordinea intrării în concurs a fost trasă la sorți. Concurenții trebuiau să treacă pe sub obstacole, să se urce pe lada de gimnastică, să se rostogolească jos, să se cațere pe un spalier, să se deplaseze în lateral, să coboare, să sară peste o capră de gimnastică, și încă peste cinci obstacole. Parcursul s-a efectuat contra cronometru; Locul I a fost ocupat de Morar Raul, urmat de Vlad Alexandra (pe locul II), Boța Flavius (locul III), Temle Flavius (locul IV).
Cea de-a doua probă s-a numit „Roaba în grup”. La această probă, toți elevii prezenți în sală trebuiau să se grupeze în perechi, iar la semnalul de start trebuiau să execute „roaba” pe toată suprafața sălii, până mai rămânea ultima pereche. Proba a fost câștigată de perechea Borza Răzvan - Cocerjuc Dumitru (din clasa a VIII-a).
Următoarea probă s-a intitulat „Inelele”. Elevii trebuiau să stea atârnați la inelele de gimnastică, timp cât mai îndelungat. Pe primul loc s-a clasat Temle Flavius, pe II - Boța Beniamin, pe III - Vlad Larisa, iar pe locul IV - Cocerjuc Dumitru.
Cea de-a patra probă a constat în culegerea mingilor. La această etapă, fiecare clasă a fost reprezentată de doi elevi. Concurenții erau așezați în cerc, cu spatele la o distanță de 2 metri de câteva mingi. Mingile erau mai puține cu una față de numărul de participanți. La semnal, trebuiau să se întoarcă și să culeagă o minge; cine rămânea fără minge părăsea jocul. Câștigătorul la această probă a fost Popa Raul (din a VII-a).
La sfârșitul activității, toți participanții au fost felicitați, iar câștigătorii au primit diplome. (Florin Tirpe)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:13:02 Ora standard a Europei de Est