Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

15 februarie - Ziua prieteniei

La clasa a II-a C, de la școala „Avram Iancu”

15 februarie - Ziua prieteniei

Marți, 15 februarie 2011, elevii clasei a II-a C de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea au sărbătorit un an de la instituirea „Zilei prieteniei” în cadrul clasei.

Cu acest prilej, cei 26 de colegi-prieteni au lăsat pentru o zi uniforma școlară deoparte și s-au îmbrăcat în nuanțe de roșu și roz.
S-au întrecut în proverbe despre prietenie, pe care le-au scris pe inimioare confecționate de ei. Au dat citire unor cugetări aparținând unor oameni de cultură ai lumii pe tema prieteniei, pe care mai apoi le-au transcris corect și caligrafic. Fiecare copil a realizat un desen având ca subiect prietenia dintre două persoane. Adunând toate lucrările au alcătuit un poster al clasei.
Activitatea a continuat cu un schimb de amintiri..., însoțite de urările pe care fiecare le-a considerat potrivite să le facă celuilalt, împreună cu tradiționalul „La mulți ani!”
Două colege au pregătit o surpriză pentru toți: un moment artistic. Antonia a mânuit marionete în piesa proprie, intitulată „Prietenie nesfârșită”, iar Emilia a citit o poveste despre prietenie.
De la o sărbătoare de suflet, nu puteau lipsit nici surprizele dulci; fiecare copil a primit de la doamna învățătoare (Monica Toader) câte o ciocolată sub formă de inimoară.
„Nimeni nu poate trăi fără prieteni...”
„Nimeni nu poate trăi fără prieteni, chiar dacă stăpânește toate bunurile lumii”. (Aristotel)
„Prietenia nu rezistă nici în jigniri, nici în înfrângeri. Ea moare”. (Titu Maiorescu)
„Prietenia înseamnă a fi frate și soră, două suflete ce se ating fără să se confunde, două degete ale aceleiași mâini”. (Victor Hugo)
„Orice să fie nou, dar prietenul vechi”.
„Dacă prietenul tău este miere, tu nu umbla să-l mănânci de tot”.
„Prietenul adevărat la nevoie se cunoaște”.
„Spune-mi cu cine ești prieten ca să-ți spun ce om ești”. (Dorina T.)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:13:24 Ora standard a Europei de Est