Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Depunerea proiectelor pentru finanþãri nerambursabile

Pânã în 15 martie

Depunerea proiectelor pentru finanþãri nerambursabile

Începând de marþi, 15 februarie 2011, Primãria municipiului Oradea organizeazã sesiunea de selecþie de proiecte de finanþare nerambursabilã din fondurile bugetului local al municipiului Oradea.

Aceastã sesiune de selecþie se organizeazã în baza Legii nr. 350 din 2 decembrie 2005 privind regimul finanþãrilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitãþi nonprofit de interes general.
 Pe plan local, acordarea de finanþãri nerambursabile din bugetul local al municipiului Oradea este reglementatã de Regulamentul privind regimul finanþãrilor nerambursabile din fondurile bugetului local al municipiului Oradea alocate pentru activitãþi nonprofit de interes local”, care poate fi consultat pe site-ul Primãriei Oradea, la secþiunea „Informaþii de interes public - Alte informaþii de interes public - Finanþãri nerambursabile”'.
 Conform regulamentului, din bugetul local al municipiului Oradea vor fi finanþate programe ºi proiecte de interes public, dupã cum urmeazã:
*Programe/proiecte pentru tineret  - suma alocatã: 200.000 lei
 *Programe/proiecte pentru protecþia mediului – suma alocatã: 180.000 lei
*Programe/proiecte pentru culturã – suma alocatã: 280.000 lei
*Programe/proiecte pentru cultele religioase – suma alocatã: 60.000 lei
*Programe/proiecte pentru sport – suma alocatã: 130.000 lei
*Programe/proiecte pentru învãþãmânt – suma alocatã: 85.000 lei
*Programe/proiecte pentru euroregiune – suma alocatã: 40.000 lei.
Atribuirea de contracte de finanþare nerambursabilã se va face în limita fondurilor publice alocate prin bugetul local al municipiului Oradea pe anul 2011, conform Hotãrârii Consiliului local 91/10.02.2011, care poate fi consultatã pe site-ul www.oradea.ro.
Orice persoanã fizicã sau persoanã juridicã farã scop patrimonial care desfãºoarã activitãþi nonprofit menite sã sprijine realizarea unor obiective de interes public local are dreptul de a participa la procedura pentru atribuirea contractului de finanþare nerambursabilã.
Documentaþia de solicitare a finanþãrii va fi întocmitã în limba românã, conform  „Regulamentului privind regimul finanþãrilor nerambursabile din fondurile bugetului local al municipiului Oradea alocate pentru activitãþi nonprofit de interes local” ºi se va depune într-un singur exemplar (original), precum ºi în format electronic (pe suport magnetic) la camera 23 – Centrul de relaþii cu publicul (parter Primãria Oradea).
Termenul limitã de depunere a proiectelor pentru care se solicitã finanþare nerambursabilã din bugetul local al municipiului Oradea este 15 martie 2011.
Municipalitatea atrage atenþia cã solicitantul de finanþare nerambursabilã trebuie sã facã dovada capacitãþii de cofinanþare a proiectului, în procent de minim 10% din valoarea totalã a proiectului.
 Proiectele depuse vor fi evaluate în sistem competitiv de cãtre Comisia de evaluare ºi selecþionare a proiectelor numitã prin Hotãrâre a Consiliului local Oradea.
Vor fi analizate numai propunerile de proiecte depuse în termenul stabilit prin anunþul de participare ºi întocmite în conformitate cu documentaþia pentru elaborarea ºi prezentarea proiectului prevãzutã în regulamentul anterior menþionat.
Informaþii suplimentare legate de procedura de selecþie de proiecte pot fi obþinute la sediul Primãriei (situat în Piaþa Unirii, nr.1, etaj I, camera 115 sau la telefon 0259/408886, persoana de contact - consilier Gherdan Daciana). (Biroul de presã)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 08:38:27 Ora de vară a Europei de Est