Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Călător în galaxia lecturii, pe urmele lui nenea Iancu

Cercul de lectură de la școala 11, la o nouă înfățișare

Călător în galaxia lecturii, pe urmele lui nenea Iancu

Înființat de catedra de română (prof. Alina Șaitoș și Sanda Hălmăjan), în parteneriat cu bibliotecar Mariana Nana, în 2008, cercul de lectură de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea câștigă noi și noi adepți, dar mai cu seamă îi entuziasmează din ce în ce mai mult pe „veteranii săi”, deveniți actori de primă mână ai școlii.

Aveam să ne convingem de acest adevăr îmbucurător, ieri (miercuri, 16 februarie 2011), participând la o adevărată ședință de cenaclu „Flacăra”, în care membrii cercului au devenit veritabili actori, jucându-l pe Caragiale. În personajele îndrăgite ale genialului dramaturg i-am descoperit pe: Damaris Lucaci și Eliza Șaitoș, din VI A (în Lanțul slăbiciunilor), Denisa Belciug, Bianca Gal, Dana Jușca, Harsanyi Bianca și Alexandra Precup, din VI D (în D-l Goe), Ioana Þabria, Cristiana Boantă și Mădălina Derecichei, din VI A (în D-l Goe modern), Ileana Maria Criste, Marius Precup, Alex Turc și Georgiana Hegeduș, din V C (Un pedagog de școală nouă), George Sabău și Kozma Maria, din V C (Bubico), Ioana Alina Bucșe, Sonia Maria Meheș și Ioana Sîrca, din V C (D-l Goe), Alexandru Baciu, Lavinia Bodea, Anamaria Negruțiu și Ioana Nuțaș, VIII A (Un pedagog de școală nouă), Lorincz Evelin, Kinczel Gergo, Missik Alexandru și Dârjan Roxanne, din V B (Vizită).
„Ar cam trebui schimbată programa!”
„M-a încântat interesul pe care îl manifestă elevii noștri pentru a dramatiza și a crea. Sunt receptivi și pasionați de teatru. Ar cam trebui schimbată programa pentru că textele care se mențin de ani și ani nu mai prezintă interes pentru copiii de astăzi” – prof. Alina Șaitoș.
„Prin intermediul acestui cerc, îi apropiem pe copii de lectură. „Să formăm un lector pentru toată viața... acesta este și scopul cercului nostru, fie că citim sau dramatizăm. Le place enorm să joace teatru. E o modalitate prin care se pot identifica” – prof. Sanda Hălmăjan.
„Constat că elevii nu au cărți acasă. Noi avem în bibliotecă peste 15.000 de volume. Oferindu-le condiții concrete, copiii, totuși, citesc. Și eu am jucat teatru pe când eram la școală. Acum în juriu, m-am simțit din nou copil. Se vede că teatrul are priză la copii, ceea ce nu poate decât să ne bucure. E un început promițător” – prof. Mariana Nana.
Lansare concurs de creație
Cercuri de lectură există în școli de prin 2004, înființate de profesori de română din Cluj-Napoca. (www.anpro.ro). De doi ani, însă, au fost lansate și concursuri de creație. Un astfel de concurs de creație a fost lansat, miercuri, și la nivelul Școlii nr.11... „De la jurnalul unui puști la prima mea... și primul meu...”. La concurs pot participa elevi din clasele III-VI, VII-XI...
Întrucât unii au și început să creeze, trei elevi au citit din lucrările lor: Amalia Martin (din VII A), Darius Târnovan (din V A) și Ioana Nuțaș (din VIII A).
După acest moment Caragiale, în luna martie este programată tema „Să răsfoim o carte la bibliotecă (la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”); în aprilie, sunt nominalizați: Goga și Eliade, în mai – Lucian Blaga, iar în iunie, va avea loc evaluarea activității. Se intenționează ca toate creațiile reușite să fie publicate într-o broșură. (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Călător în galaxia lecturii, pe urmele lui nenea Iancu.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 00:55:51 Ora de vară a Europei de Est