Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Educație și identitate culturală locală”

Miercuri, s-a dat startul unui nou proiect

„Educație și identitate culturală locală”

Astăzi (miercuri, 19 septembrie), în sala multifuncțională din cadrul Cetății Oradea, s-a dat startul unui nou proiect, intitulat „Educație și identitate culturală locală”, lansat de o echipă de profesori de la Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” din Oradea, în parteneriat cu Primăria Municipiului Oradea – Administrația Imobiliară Oradea și Asociația pentru Cultură, Educație și Dezvoltare „Accent”.

Proiectul își propune creșterea nivelului de informare a elevilor orădeni cu privire la istoria, moștenirea culturală și arhitecturală, tradițiile și arta specifică municipiului Oradea, și „este agreat atât de cadrele didactice, cât și de elevi, după cum am aflat dimineață, la ora 9.00, cu prilejul lansării proiectului la nivelul școlii noastre”, spunea directorul Școlii „Oltea Doamna”, profesorul Mircea Mitran.
Chiar dacă grupul țintă și primii beneficiari ai proiectului sunt elevii Școlii „Oltea Doamna”, până la urmă, câștig de cauză vor avea mult mai mulți elevi și tineri din municipiu, „echipa de proiect dorind să-l extindă la nivelul tuturor unităților de învățământ”, după cum se exprima drd. Radu Milian, manager proiect.
Un proiect care urmărește același scop a fost lansat la nivel liceal în 16 mai (cu concursul elevilor și profesorilor de la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” și Colegiului Tehnic „Constantin Brâncuși”. „Ne naștem aici, suntem orădeni, localnici, deci e firesc să ne cunoaștem istoria locală, dar și ceea ce ne diferențiază pe noi de restul lumii, a adăugat dr. Dumitru Sim. Am speranța că se va crea o anumită stare de înțelegere a tinerilor referitor la substanța lor”.
Parcurgând întregul traseu al proiectului, managerul Radu Milian a identificat șase etape: orele interactive de dobândire a cunoștințelor de istorie locală, concursul de istorie locală (de Ziua Oradiei -12 octombrie), o lecție deschisă în Cetatea Oradea, activitatea atelierelor de creație (de desen, modelare, creație costume medievale și scenete de teatru), parada de costume medievală, precum și expoziția cu creațiile elevilor.
În pregătirea proiectul (de la data de 1 august când a fost aprobat), au avut loc întâlniri ale staff-ului, și tipărirea a 100 de afișe și 2.000 de pliante (1000 cu istoria Cetății Oradea și 1000 cu istoria orașului Oradea). Valoarea totală a proiectului este de 10.800 RON.
La final, dorim să vă facem cunoștință cu întreaga echipă de proiect, alcătuită din: prof. Mircea Mitran, Radu Milian, Rodica Lenghel, Eva Laza, Liliana Bocoi, Elena Crăciun, Radu Târnoveanu, dr. Dumitru Sim, dr. Ioan Ciorba, drd. Cristian Apati și Augustin Þărău, Dumitru Noane, Laurențiu Droj, George Togor, Marius Florea, Florin Decan și prof. Lavinia Corcheș.  (Ov. D.)  
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: "Educație și identitate culturală locală”

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 07:45:25 Ora de vară a Europei de Est