Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

„Educație și identitate culturală locală”

Miercuri, s-a dat startul unui nou proiect

„Educație și identitate culturală locală”

Astăzi (miercuri, 19 septembrie), în sala multifuncțională din cadrul Cetății Oradea, s-a dat startul unui nou proiect, intitulat „Educație și identitate culturală locală”, lansat de o echipă de profesori de la Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” din Oradea, în parteneriat cu Primăria Municipiului Oradea – Administrația Imobiliară Oradea și Asociația pentru Cultură, Educație și Dezvoltare „Accent”.

Proiectul își propune creșterea nivelului de informare a elevilor orădeni cu privire la istoria, moștenirea culturală și arhitecturală, tradițiile și arta specifică municipiului Oradea, și „este agreat atât de cadrele didactice, cât și de elevi, după cum am aflat dimineață, la ora 9.00, cu prilejul lansării proiectului la nivelul școlii noastre”, spunea directorul Școlii „Oltea Doamna”, profesorul Mircea Mitran.
Chiar dacă grupul țintă și primii beneficiari ai proiectului sunt elevii Școlii „Oltea Doamna”, până la urmă, câștig de cauză vor avea mult mai mulți elevi și tineri din municipiu, „echipa de proiect dorind să-l extindă la nivelul tuturor unităților de învățământ”, după cum se exprima drd. Radu Milian, manager proiect.
Un proiect care urmărește același scop a fost lansat la nivel liceal în 16 mai (cu concursul elevilor și profesorilor de la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” și Colegiului Tehnic „Constantin Brâncuși”. „Ne naștem aici, suntem orădeni, localnici, deci e firesc să ne cunoaștem istoria locală, dar și ceea ce ne diferențiază pe noi de restul lumii, a adăugat dr. Dumitru Sim. Am speranța că se va crea o anumită stare de înțelegere a tinerilor referitor la substanța lor”.
Parcurgând întregul traseu al proiectului, managerul Radu Milian a identificat șase etape: orele interactive de dobândire a cunoștințelor de istorie locală, concursul de istorie locală (de Ziua Oradiei -12 octombrie), o lecție deschisă în Cetatea Oradea, activitatea atelierelor de creație (de desen, modelare, creație costume medievale și scenete de teatru), parada de costume medievală, precum și expoziția cu creațiile elevilor.
În pregătirea proiectul (de la data de 1 august când a fost aprobat), au avut loc întâlniri ale staff-ului, și tipărirea a 100 de afișe și 2.000 de pliante (1000 cu istoria Cetății Oradea și 1000 cu istoria orașului Oradea). Valoarea totală a proiectului este de 10.800 RON.
La final, dorim să vă facem cunoștință cu întreaga echipă de proiect, alcătuită din: prof. Mircea Mitran, Radu Milian, Rodica Lenghel, Eva Laza, Liliana Bocoi, Elena Crăciun, Radu Târnoveanu, dr. Dumitru Sim, dr. Ioan Ciorba, drd. Cristian Apati și Augustin Þărău, Dumitru Noane, Laurențiu Droj, George Togor, Marius Florea, Florin Decan și prof. Lavinia Corcheș.  (Ov. D.)  
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: "Educație și identitate culturală locală”

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 19:07:09 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...