Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

„Să dăruiești un mărțișor!”

Parteneriat: Școala „Alexandru Roman” – Grădinița nr. 22

„Să dăruiești un mărțișor!”

„Gesturile frumoase se învață încă de la grădiniță, iar ele dăinuiesc în măsura în care s-au interiorizat, devenind priceperi, deprinderi și obișnuințe. A dărui un mărțișor e un obicei românesc străvechi, care produce bucurie dublă. Bucuria celui care dăruiește mărțișorul produce bucurie celui care îl primește”.

Astfel a motivat doamna învățătoare Alina Firtean, de la Școala cu clasele I-VIII „Alexandru Roman” din Oradea, acțiunea de vineri de la Grădinița nr. 22.
Nici nu vă puteți închipui cu cât drag au muncit elevii dnei învățătoare la confecționarea mărțișoarelor pe care aveau să le dăruiască vineri (25 februarie 2011), partenerilor lor de proiect, copiii din grupa mare de la  Grădinița nr. 22 (director – prof. Lidia Sandor Costea), educatoare: Maria Bumb și Florica Balaj. Școlarii de la „Alexandru Roman” au fost însoțiți la grădiniță și de directorul adjunct, dna profesor Ecaterina Moga. Dacă elevii din clasa a III-a au dăruit mărțișoare copiilor din grupa mare, cei din clasa a II-a, ai învățătoarei Lavinia Cotro, au dăruit mărțișoare copiilor din grupa mică (educatoare: Loredana Pintea și Elena Pășcuț), dar și celor din grupa mijlocie (educatoare: Dorina Ristea și Ioana Silaghi). La momentele de bucurie din cele trei grupe a participat și directorul grădiniței, doamna profesor Lidia Sandor Costea, încântată de atmosferă și de bucuria revederii multora dintre absolvenții grădiniței.  
Acțiunea se înscrie în cadrul proiectului „Copilărie, culoare, prietenie”.
Bucurie, socializare, prietenie
Copiii doamnei învățătoare Alina Firtean au fost îndrumați să confecționeze și să dăruiască mărțișoare încă din clasa I, mărțișorul fiind un simbol al primăverii, norocului și bunăstării.
La grădiniță, elevii au fost primiți cu îmbrățișări, dulciuri și suc, mulți dintre școlari având emoțiile reîntâlnirii cu fostele lor educatoare, așa încât socializarea s-a produs de la sine, cu repeziciune, copiii și preșcolarii așezându-se alături la măsuțe. Într-un gest firesc, o școlăriță, pe post de învățătoare, scria litere de tipar cu pixul ținut în mâna unei fetițe. Alții își împărțeau jucării în fața dulapului. Doi băieți depănau amintiri comune din vacanță. O școlăriță ar fi  dorit să o macheze pe prietena ei, dar îi lipsea trusa...
Iată, deci, cum stau lucrurile, acolo jos. Culmea! Nimeni nu făcea politică... de partid! (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Să dăruiești un mărțișor!”

Trimite email
luni, 10 noiembrie 2025, 02:52:18 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitaţie BestMusic

Concert Bosquito la Hard Rock Café, București
miercuri, 19 noiembrie 2025, ora 21.00