Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

De Dragobete, ne distrăm românește!

Joi, 24 februarie

De Dragobete, ne distrăm românește!

La Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea, în după-amiaza zilei de 24 februarie, în cadrul proiectului local „De Dragobete, ne distrăm românește”, elevii s-au distrat excelent, sub coordonarea dnei prof. Jăhăleanu Violeta, și echipa de proiect (prof. Goina Felicia, Șpan Claudia, Tudor Ana, Dragoș Felicia și Florina Bora).

Proiectul a urmărit păstrarea sentimentului de durată al poporului nostru, capacitatea românului de a-și proiecta cosmic viața cotidiană, de a selecta coordonatele fundamentale ale existenței; valorificarea obiceiurilor, tradițiilor și creațiilor artistice prin respectarea, practicarea și transmiterea lor generațiilor actuale și viitoare; valorificarea scenică a obiceiurilor tradiționale, în vederea cunoașterii, revitalizării și perpetuării lor; promovarea și stimularea sensibilității cultural-artistice în rândul elevilor.
Eleva Soporan Cristina a dat startul prin prezentarea unui material în power point pe tema iubirii. Activitatea s-a derulat sub forma unui concurs pe perechi (câte o fată și un băiat din fiecare clasă de gimnaziu), avându-i ca prezentatori pe elevii Cotuna Laura și Ervin Suciu, îmbrăcați în costum popular. A urmat prezentarea perechilor/cuplurilor: defilarea partenerilor prin fața juriului – nume, clasă, scurtă prezentare, ce preocupări și ce hobby-uri au, la ce visează (ținuta vestimentară fiind conform vârstei pe care o au și potrivit sezonului).
Elevii au avut de trecut cinci probe: „Haideți toți, băieți și fete/Să dansăm de Dragobete!” (concurenții au dansat în perechi pe trei stiluri diferite de dans), „Vă lăsăm acum, băieți/ Să vorbiți cam cât …puteți” (o probă de dicție numai pentru băieți, având de citit un text la prima vedere), „A sosit acum momentul/Să vă câștigați respectul/ Printr-o probă naturală/ De ... cultură generală” (fiecare cuplu a trebuit să răspundă la câte cinci întrebări), „Diversificăm decorul/Vă rugăm aduceți...mărul!” (o probă de dans cu un măr lipit de fruntea partenerilor, mărul nu trebuie să cadă), „Tot ce trebuie să faceți/ E cinci nasturi să mai coaseți” (o probă în care concurenții și-au dovedit îndemânarea la aptitudini practice, în decurs de cinci minute au trebui să coase cinci nasturi).
Activitatea, pe lângă concursul propriu-zis, a fost îmbogățită cu momente artistice bine alese (poezie, muzică ușoară și populară, pantomimă și scenetă), toate punând în discuție tema iubirii, dragostei, prieteniei.
Participanții au fost urmăriți cu mare interes de către colegii - spectatori, care i-au aplaudat, precum și de juriul format din doamnele prof. Ana Tudor, Dragoș Felicia, Goina Felicia și din elevii Marian Denisa și Ardelean Tudor. La activitate a asistat și doamna director, prof. Gheorghina Bîrlădeanu, care a apreciat ideea unei astfel de acțiuni, precum și dorința de implicare a elevilor. Toți concurenții care au participat la acest concurs au fost felicitați și premiați, organizatorii mulțumind tuturor celor care au ales să se distreze românește în ziua de Dragobete.
Tot la ordinea zilei, au putut fi admirate două expoziții: cea de prăjituri din carton și polistiren și expoziția cu lucrări artistico-plastice. (Dorina Toader)

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 09:07:22 Ora de vară a Europei de Est