Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Mărțișoare din suflet (ed. a IV-a)

La Grădinița nr. 46 din Oradea

Mărțișoare din suflet (ed. a IV-a)

Chiar dacă iarna nu se lasă dusă, cu una cu două, copiii Grădiniței nr. 46 din Oradea (îndrumați de educatoarele: Nicoleta Torj, Ivan Codruța, Köcsön Noémi, Vedinaș Dalia, Pittman Katalin, Petrila Claudia, Ursuț Nicoleta, Ferenczi Maria, Rada Ioana, Mateș Silvia, Vesea Camelia, Dumitrescu Otilia, Cserõs Hajnalka, Chillik Hajnalka, Buzgariu Adina, Klein Andrea, Porumb Simona, Ghelan Florica, Sabău Diana, Corcheș Emilia, Cicort Teodora, Pantea Ana, Topai Livia și Popa Florica) au întâmpinat primăvara, în prima zi calendaristică (marți, 1 martie 2011), cu zâmbete și mărțișoare.

Copiii au pus în ele multă dragoste și toată priceperea lor, cu gândul la cei dragi cărora le vor fi oferite: mămică, bunică, frățiori, colegi, educatoare... După ce s-a purtat o discuție despre semnificația mărțișorului și a sărbătorii pe care o vestește, copiii, împreună cu educatoarele, s-au concentrat asupra muncii lor de creație. Atmosfera era una propice creației. Pe ateliere de lucru, cei mici ajutați de cei mari și îndrumați de educatoare, încet-încet, au realizat sute de mărțișoare, purtătoare de noroc, apreciate și de doamna director, prof. Rodica Ștef. Mărțișoarele aduc în peisajul încă hibernal, primăvara, (re)nașterea naturii, viața, dragostea și bucuria. Pe lângă mărțișoarele dăruite celor dragi, s-a realizat o expoziție bogată care poate fi admirată la intarea în grădiniță. În prag de sărbătoare, vă așteaptăm cu mult drag să ne vizitați și să exclamați: Ce lume minunată – de vis și de poveste! (Nicoleta Ursuț) P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Mărțișoare din suflet (ed. a IV-a).

Trimite email
vineri, 28 noiembrie 2025, 14:58:50 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Bucovina, la 25 de ani:
Tradiționalul concert de iarnă,
la Arenele Romane din București,
sâmbătă, 13 decembrie 2025, ora 19.00;
 acces de la ora 18.00