Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

În lumea Waldorf e multă ecologie, natura este regină, iar copilul – rege!

Miercuri - bazar, iar joi - carnaval la Grădinița „Luceafărul”

În lumea Waldorf e multă ecologie, natura este regină, iar copilul – rege!

În minunata lume Waldorf e multă ecologie, liniște și armonie. Natura este regină, iar copilul – rege!

Am conștientizat aceste adevăruri participând (miercuri, 23 februarie 2011) la primul bazar al grupelor Waldorf de la Grădinița nr. 36 – „Luceafărul” din Oradea și joi (3 martie), la carnaval.
Copii de vârste diferite nu se încurcă, ci mai degrabă se ajută și se imită. Părinții nu sunt spectatori, ci lucrători, în două schimburi, mai exact în schimbul doi, în timp ce copiii își trag sufletul și învață de la cei mari aceleași bune rânduieli, ordine și armonie. Doamna educatoare Eugenia Drăgoi are autoritate, nu prin forță și dictat, strigând și bătând din palme ori din picioare, amenintând ori blamând, ci acționând cu înțelepciune, tact și răbdare, cu voce înceată și moale, fără asprime, cu privire pătrunzătoare, dar caldă. E o pedagogie a naturii și a firii umane care simte și cultivă armonia în lucruri și fenomene. Totul este natural, nimic artificial în comportament și atitudini, în vorbe și fapte, pentru că omul s-a născut bun și trebuie să rămână ca atare, dar trebuie tratat și educat astfel. Pedagogul și omul sunt una și aceeași persoană, care acționează cu omenie și respect, cu iubire și înțelepciune.
Carnavalul meseriilor
Grupa Waldorf a mânuțelor harnice și-a invitat familia la carnavalul meseriilor, dar nu la costum și la patru ace, pentru că aici părinții nu sunt tratați ca niște spectatori, ci ca lucrători. Nu vii să privești, ci să înțelegi și să acționezi. Iar aceste lucruri nu sunt noutăți pentru cei ai familiei pentru că s-au încetățenit în timp, la nenumăratele șezători ale părinților. Ca și la șezători și la serbări, ritmul și armonia sunt cele ale anotimpurilor anului. După patru săptămâni, epoca minunată a carnavalului ia sfârșit și se va intra în epoca de Paște. Bazarul și carnavalul au fost două momente de evaluare și bilanț din epoca teribil de îndrăgită a carnavalului; perioadă în care copiii au pictat, au lucrat mult lucru manual, alături de părinți, în principal mărțișoare, jucării ecologice și ghirlande. La ora adevărului, pe scenă am văzut, aidoma realității, tâmplar, brutar, poștaș, doctor, fierar, pantofar, călăreț, cofetar... Ei au comunicat prin jocuri, dansuri și ghicitori. Fiecare catren vesel era însoțit de un cântecel sau un joc în cerc, cu multe mișcări (chiar haioase). Când copiii erau trimiși pe banca de rezervă să se odihnească, în scenă și în centrul atenției intrau părinții. Implicarea părinților e totală. Cei mai mulți au venit la carnaval costumați, spre bucuria și mândria odraslelor lor. Tradiția și mâncarea tradițională sunt și în acest caz respectate și promovate. Și de ce n-ar fi buni și sănătoși gogoșii de carnaval umpluți cu gem sau ciocolată? Ritmul, elementul primordial și specific pedagogiei Waldorf, este dat prin percuție de fiecare copil cu ajutorul unor instrumente naturale și ecologice, linguri și castroane din lemn. Rostul gălăgiei produse e să alunge iarna și spiritele rele. De luni, intrând într-o altă epocă, vor folosi simbolurile pascale. Ca în orice etapă, se va începe cu pregătirea afectivă a copilului, precum se întâmplă ca la fiecare început de activitate să se apeleze la jocul degetelor, însoțit de o zicere, chiar și înaintea micului dejun, pentru o schimbare de ritm și ocupație. Așa s-a întâmplat și joi, la activitatea doamnelor educatoare Mihaela Simai și Eugenia Drăgoi, iar doamna director, profesor Lidia Petrica, a fost al treilea educator  (din umbră) și al 19 părinte... de „sacrificiu”.
Carnaval de alungare a iernii
După aceleași principii și reguli s-a acționat și la secția Waldorf maghiară a educatoarelor Farago Emese și Szabo Csilla. În lumea carnavalului, nu e loc pentru intruși; părinți și copii, cu toții au fost costumați: pitic, pirat, prinți ori vrăjitoare, Cenușăreasa, Scufița roșie, ofițer sau îngeraș... Emese și Csilla au fost completate în chip magistral de un actor-artist, instructorul Benedek Arpad (un fel de Florin Piersic al nostru), însoțit de membrii trupei sale Csillagocska – muzicieni. Ca instructor, Arpad are cerc de cântece și dansuri, atât pentru copii, cât și pentru adulți. E mare meseriaș! L-am urmărit cu mare atenție și admirație. E un mare actor, un artist de carieră. A făcut spectacol și tot ce a vrut cu copiii, dar și cu părinții. Are metode, putere de captare și de convingere, cucerește și domină totul cu armele vorbirii și mișcării. Cu zgomot, folosind ustensile de lemn și coajă de nucă, micuții au alungat iarna, au cântat și s-au jucat, precum am văzut anterior și la grupa doamnelor Mihaela și Eugenia, iar răsplata de final au fost tot tradiționalii gogoși, dar și pogăcile pe care le-au făcut copiii la activitățile gospodărești din ziua precedentă. Frați și surioare, părinți și domnișoare, cu toții s-au prins în carnaval. „Până marți, se pot ține asemenea acțiuni. Marți, vom arde păpușa și odată cu ea vor dispărea toate obiceiurile urâte și comportamentele rele...”, ne-a declarat Farago Emese.
Și în cazul grupei maghiare, doamna director, prof. Lidia Petrica, a intat în horă și a jucat ca orice părinte și copil.
E de admirat stilul și pedagogia Waldorf, fără momente de plictiseală și dădăceală, mereu în „priză”, cu schimbare de ritm și registru, ești mereu în acțiune, prins și luat de val, captat și dominat, subiect și obiect, în centrul atenției și acțiunii, participant activ și neobosit... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: În lumea Waldorf e multă ecologie, natura este regină, iar copilul – rege!

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 01:22:23 Ora de vară a Europei de Est