Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Tehnologia sprijină și îmbunătățește procesul de învățare

La C.T. „Ioan Ciordaș” Beiuș

Tehnologia sprijină și îmbunătățește procesul de învățare

Pentru a-i ajuta pe profesori în dezvoltarea lor profesională, a fost lansat programul „Intel®Teach - Instruirea în societatea cunoașterii”.

De acest program au beneficiat până acum 7 milioane de profesori din peste 60 de țări. La nivel mondial, acest program face parte din Intel Education Inițiative (Inițiativa Intel pentru Educație) și este coordonat de Intel Corporation. Programul Intel Teach este implementat în școlile din România pe baza unui parteneriat între Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și Siveco România.
Cu ajutorul tehnologiei, elevii au un control mai mare asupra produselor finale, precum și posibilitatea de a personaliza aceste produse. Ei au ocazia să depășească limitele sălii de clasă colaborând cu alți elevi aflați la distanță prin intermediul site-urilor sau prezentându-și rezultatele învățării cu ajutorul instrumentelor multimedia.
Ca finalitate a absolvirii acestui curs de formare, dl profesor de informatică Manuel Bercovici, de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș a aplicat metoda predării prin proiecte la o unitate de învățare. Astfel, elevii clasei a X-a D (profil matematică-informatică) au studiat programul power point în cadrul proiectului: „Prezentarea țărilor membre din Uniunea Europeană și în curs de aderare”.
Competențe necesare secolului XXI, care pot fi dobândite prin metoda proiectului, sunt: responsabilitate și capacitate de adaptare, competențe de comunicare, creativitate și curiozitate intelectuală, gândire critică și sistemică, informații și abilități media, capacități de colaborare și interpersonale, identificarea, formularea și soluționarea problemelor, autoformare și responsabilitate socială
Informații utile despre cursul Intel Teach – Instruirea în societatea cunoașterii, obțineți dacă veți consulta: www.elearning.ro/instruireasistatadecalculator.php (Crina Bercovici)

Trimite email
miercuri, 3 decembrie 2025, 01:47:12 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Petrecere pe cinste!

,,Șezătoarea noastră a continuat cu tradiționala petrecere românească: masa tradițională, cu mămăligă, fasole și gogoși"...după cum aflăm de la doamnele educatoare, prof. Ienciu Coca-Dely și prof. Micu Camelia...
Așadar, de Ziua Națională a României, la Grădinița 52 din Oradea, s-a încins o petrecere... ca la mama acasă!
Priviți ce atmosferă, câtă bucurie!