Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Numai doi ani de risc maxim

Teatrul DESANT la final

Numai doi ani de risc maxim

Asociația pentru educație creativă PERSONA transforma, prin sprijinul ROMTELECOM, în august 2005, un fost magazin de telefoane în Teatrul DESANT, primul spatiu-laborator de cercetare și experimente multidisciplinare din București. Sediul, aflat la parterul unui bloc din zona Ion Mihalache / Turda, a generat, timp de doi ani de zile un număr impresionant de proiecte culturale și worksopuri educative.

Cum contractul cu proprietarul spațiului - compania de telefonie fixă ROMTELECOM - a expirat după doi ani de zile, și, din motive independente de voința noastră, nu a putut fi prelungit, anunțăm ca Teatrul DESANT își suspendă activitatea până la găsirea unui nou spațiu de lucru. Pentru echipa, DESANT înseamnă work in progress; deși spațiul de desfășurare se poate schimba, DESANT continuă să militeze pentru aceleași idei și noi formule de lucru.
Filosofia DESANT s-a bazat pe faptul că un proiect artistic înseamnă o experiență profesională câștigată, pentru care nu există indici prestabiliți de reușită sau esec; ehipele de lucru au fost interesate mai degraba de procesul de creație decât de produsul final, pentru că DESANT a fost în primul rând un laborator. Este ceea ce a făcut acest spațiu unic, artistul fiind singurul chemat să judece în ce măsură proiectul lui și-a atins scopul.
DESANT a abordat subiecte cu tematică socială și s-a implicat activ în problemele societății contemporane.
DESANT a militat pentru educația creativă a publicului și pentru dezvoltarea unui nou tip de text dramatic, bazat pe o metodă de cercetare amplă, prin focus-grup; a sprijinit primul mare proiect de familiarizare a publicului american cu noul teatru românesc: After The Fall: Reality And The New Romanian Theatre, realizat la Immigrants Theatre și Centrul Martin Segal al City University of New York (CUNY), 2006.
MOCAPartY, proiectul multidisciplinar dedicat explorării unor metode creative noi a fost sustinut de 16 artiști din medii profesionale diverse (teatru, arte vizuale, dans) și s-a îndreptat spre două paliere de lucru: formarea și atragerea de public și promovarea unor formule inovative și multidisciplinare de creație teatrală.
La Teatrul DESANT, Saviana Stănescu a susținut work-shopul de dramaturgie “Reimaginand clasicii. Antigona”.
Preocupările Teatrului DESANT au fost orientate către tematica spațiului urban și tipurile umane specifice lui; metoda de lucru folosită a avut la bază cercetarea și documentarea directă (un exemplu: proiectul de cooperare europeană Les Gaspards, enfants sauvages de l’Europe, realizat în colaborare cu Compania Le Sablier (Franța), și Centrul Cultural din Lublin (Polonia);
Asociația PERSONA a inițiat în spațiul DESANT o serie de dezbateri publice, care nu privesc numai activitatea creatorilor independenți, ci și legătura nemijlocită cu societatea civilă. Proiectul DEsantZBATERI a luat naștere din nevoia reală de comunicare, susținere și promovare pe care o au toți artiștii români în acest moment.
Deși i se spune teatru, DESANT a găzduit numeroase expoziții, lansări de carte, dezbateri publice, concerte. Desant este locul în care s-au întâlnit pentru prima dată artiștii din zona filmului independent.
Mulțumim prietenilor DESANT, care ne-au ajutat să facem posibile atâtea evenimente, mulțumim Liana Macri, multumim partenerilor noștri media, care au crezut în noi și care ne-au ajutat să formăm un brand puternic în atât de puțină vreme: Alex Săndulescu (24 FUN), Livia Moisii (Cotidianul), Ina Dumitrache (RFI), Carmen Mușat (Observatorul cultural), Răzvana Niță, Răzvan Penescu, Anca Ioniță (Time Out București), Igu, Dragoș Novac ,
Multumim, Valentin Panduru pentru extraordinara colaboare, multumim prietenilor noștri fotografi, cărora le promit că vom face cât de curând o expoziție cu excelentele fotografii făcute la evenimentele Desant (Bogdan Dincă, Vlad Birdu, Tudor Prisăcariu, Elena Cosinschi, Bogdan Grigore, Andrei Traciuc);
Mulțumim pentru sprijinul pe care mass-media ni l-a acordat pentru fiecare eveniment Desant.
Bianca BOITAN

 

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 23:40:32 Ora de vară a Europei de Est