Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

100 de zile de școala

Preluăm (în mod critic) tot ce ni se potrivește!

100 de zile de școala

Vineri, 25 februarie 2011, elevii clasei a II-a C au marcat împlinirea a 100 de zile de școală.

Deși, această activitate e specifică școlilor din străinătate și școlilor (claselor) cu program Step by step din țara noastră, copiii s-au arătat entuziaști de propunerea sărbătoririi unui număr rotund de zile de școală...
 Astfel, de la 8 la 12, orele au avut ca subiect principal școala. Fiecare copil a scris pe tablă de ce vin ei la școală și ce fac ei aici. Apoi, au realizat câte un desen cu ce moment sau activitate le-a plăcut cel mai mult de când sunt școlari.Cei mai curajoși au scris impresii/păreri despre ceea ce semnifică școala pentru ei. Elevii, grupați pe cinci echipe au avut de scris câte 100 de cuvinte care sunt formate dintr-o silabă, care încep cu sunetul m, nume de fete, cuvinte ce au legătură cu școala și animale. Doamna învățătoare le-a enumerat 100 de meserii, dintr-o carte și le-a citit scurte prezentări despre profesiile dorite. Punctul culminant al zilei a fost prezentarea colecției de 100 de obiecte, de către fiecare copil (nasturi, cărți de joc, ambalaje de la bomboane, fluturași de reclamă, șervețele, timbre, scoici, steluțe, mărgele, proverbe, scobitori, obiecte religioase, imagini cu flori, imagini cu mașini etc). După orele 12, au reamenajat sala de clasă pentru a petrece... cu muzică, dans, suc, prăjituri și sendvișuri.
 Pentru că afară ningea ca-n povești, toți au ieșit în curte, unde i-au așteptat 100 de baloane colorate, cu care s-au jucat veseli prin zăpadă.
 Tuturor elevilor, mai mici sau mai mari, noi, elevii clasei a II-a C, le dorim să aibă parte numai de note bune, să fie atenți la școală și să dovedească prin fapte, că munca lor și a dascălilor nu e zadarnică. Succes! (Monica Toader)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:16:51 Ora standard a Europei de Est