Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concluzii generale ale vizitei ARACIS la Universitatea Oradea

Prof.dr. Lazăr Vlăsceanu

Concluzii generale ale vizitei ARACIS la Universitatea Oradea

Vineri, 4 martie 2011, s-a încheiat vizita Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) pentru evaluarea instituțională a Universității din Oradea (UO).

Comisia de evaluare a fost compusă din 36 de evaluatori din care un expert evaluator străin din Irlanda și doi studenți. A fost evaluată universitatea din punct de vedere instituțional și 28 de programe de studii (specializări) de licență și masterat de la 15 facultăți. Procedura evaluării s-a derulat în perioada 2 – 4 martie 2011.
Concluziile generale ale vizitei de evaluare au fost prezentate, vineri, 4 martie, în fața Senatului Universității din Oradea, de către directorul de misiune, prof.dr. Lazăr Vlăsceanu, Universitatea din București. Concluziile specifice și acordarea calificativului, sunt de competența Consilului ARACIS și vor fi făcute publice după ședința Consiliului ARACIS (aproximativ o lună).
Directorul de misiune a precizat că evaluarea Universității din Oradea a vizat activitatea instituției pentru perioada 2008 până în prezent, precum și măsurile întreprinse pentru aplicarea noii Legi a Educației Naționale. În prezentarea contextului vizitei, prof. dr. Vlăsceanu a felicitat forurile de conducere ale UO pentru rezolvarea problemelor din trecut, pentru modul tranșant în care a fost abordată și rezolvată majoritatea problemelor cu care s-a confruntat instituția în ultimii ani.
Comisia a apreciat dezvoltarea cercetării, subliniind că în ultimii ani pe acest segment „UO a obținut rezultate remarcabile”. Recomandarea evaluatorilor a făcut referire la implicarea unui număr cât mai mare de cadre didactice în cercetare, respectarea eticii în cercetare, amintind problemele de plagiat cu care s-a confruntat UO în trecut.
Referitor la activitatea didactică s-a constatat că s-a introdus ordine în programele de studii, însă UO, pentru a realiza un transfer de cunoștințe eficient, trebuie să pună mai mult accent pe evaluarea continuă a studenților pe parcursul semestrului, în defavoarea celei sumative din timpul sesiunilor de examene. De asemenea, dezvoltarea resurselor de învățare, precum și a dotării bibliotecilor trebuie să devină o prioritate pentru toate facultățile.
În ceea ce privește studenții, directorul de misiune a menționat că s-au îmbunătățit și sunt în proces de dezvoltare serviciile oferite studenților, iar Universitatea din Oradea trebuie să sprijine pe viitor organizarea de manifestări studențești pentru a oferi studenților o viață culturală activă și diversificată. 
În încheierea prezentării concluziilor generale ale vizitei, prof.dr. Lazăr Vlăsceanu a menționat că Universitatea din Oradea este suficient de dezvoltată cantitativ, dar fragmentată, putându-se lua în considerare chiar o reorganizare a facultăților în funcție de domeniile de studiu. În contextul întrării în vigoare a Legii 1 din 2011, a Educației Naționale, care impune o nouă clasificare a instituțiilor de învățământ superior, Universitatea din Oradea trebuie să se identifice cu misiunea care i se potrivește cel mai bine și să obțină performanțe remarcabile. (Olimpia Popoviciu)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 22:42:28 Ora de vară a Europei de Est