Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un dar pentru mama

Podul prieteniei

Un dar pentru mama

„Un dar pentru mama” este cea de-a doua activitate desfășurată în cadrul proiectului –concurs internațional „Podul prieteniei”, proiect coordonat de Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont” Oradea. Inițiatoarele proiectului sunt director adjunct, prof. Elena Erdeli și director, prof. dr. Angela Marușca.

Alături de CSEI „Orizont” Oradea și Inspectoratul Școlar Județean Bihor, în cadrul acestui proiect, participă următoarele instituții: Smithillsschool Anglia, Arany Janos Egyseges Gyogypedagogiai Modszertani Ungaria, Moletai Gymnazia Lituania, CSEI nr. 1 Oradea, CSEI Tileagd, CSEI Popești, Școala Specială din Dej, Școala Specială din Huedin, Școala Specială nr. 11 „C-tin Păunescu” din București, Școala „Sf. Stelian” din Rădăuți, CSEI Suceava, Școala cu clasele I-VIII „I. Slavici” Oradea, Școala cu clasele I-VIII „Octavian Goga” din Oradea, CSEI nr. 1 din Târgu Mureș, CSEI Beclean, Liceul Teoretic „Gelu Voievod”, Gilău, Școala cu clasele I-VIII „Alice Voiculescu”, Drobeta Turnu Severin și Școala cu clasele I-VIII din Sînmartin.
Obiectivele specifice ale proiectului vizează: realizarea de desene pe diferite teme utilizînd diferite tehnici de lucru; familiarizarea elevilor cu mijloacele de tehnologia informației și a comunicațiilor, precum și folosirea programelor Power Point, Paint, Word, Skype, Yahoo messanger; satisfacerea nevoii de demonstrare a utilității fiecărui individ într-o colectivitate, redând încrederea fiecărui copil în propriile sale posibilități și capacități; eliminarea blocajelor în comunicare și dezvoltarea spiritului de echipă punând accent pe respectul reciproc; cultivarea spiritului de initiațivă și creativitate.
Activitățile proiectului
Să ne cunoaștem partenerii de proiect! Omagiu adus marelui nostru poet național...; Un dar pentru mama; Primăvară europeană; Cel mai bun prieten al meu; Ziua copilului; Impresii de vacanță; Un dar pentru profesorul meu preferat; Diseminarea proiectului
Grupul țintă este constituit din 200 elevi - câte 10 elevi din fiecare instituție participantă; durata proiectului: 10 ianuarie 2011- 16 decembrie 2011.
Echipa de proiect este alcătuită din: Elena Erdeli (dir. adj.) și profesor coordonator, Marușca Angela (director și prof. coordonator), Deneș Melinda, Terheșiu Raluca și Mladin Nicoleta – membri.
Fiecare activitate din cadrul proiectului presupune comunicarea elevilor prin intermediul internetului și realizarea de către aceștia a unor desene conform temei propuse. Elevii din ciclul primar și gimnazial vor pregăti desenele în concordanță cu tematica dată într-o tehnică la liberă alegere (acuarelă, creion grafic, creioane colorate etc). Lucrările pot fi realizate atât individual, cât și în echipă de către copii. La nivelul fiecărei școli participante la proiect vor fi desemnate cele mai reușite trei desene ale elevilor evaluate și punctate diferențiat (locul I, II și III), pe ciclu de învățământ (primar, gimnazial).
Evaluarea elevilor se face prin punctaj de la 1 la 5. La nivelul fiecărei instituții participante la concurs va fi formată o echipă de jurizare formată din trei cadre didactice (care nu au participat la realizarea desenelor). Profesorii, membri ai juriului, vor completa fiecare o fișă de punctaj și vor realiza un clasament cu locurile I, II și III. Desenele premiate la nivelul fiecărei școli (locul I, II, III) se vor scana și se expediază pe adresa de e-mail a proiectului: podulprieteniei@yahoo.com, astfel încât toți participanții să le poată vedea.
Următoarea noastră activitate intitulată: „Primăvară europeană” se va derula în perioada 15 martie -10 aprilie 2011. Cei doritori să participe la concurs și să se alăture celor 20 de instituții implicate deja în proiect o pot face cu ușurință trimițând un e-mail la adresa proiectului: podulprieteniei@yahoo.com. (Maria Ungur)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 06:36:18 Ora de vară a Europei de Est