Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Un dar pentru mama

Podul prieteniei

Un dar pentru mama

„Un dar pentru mama” este cea de-a doua activitate desfășurată în cadrul proiectului –concurs internațional „Podul prieteniei”, proiect coordonat de Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont” Oradea. Inițiatoarele proiectului sunt director adjunct, prof. Elena Erdeli și director, prof. dr. Angela Marușca.

Alături de CSEI „Orizont” Oradea și Inspectoratul Școlar Județean Bihor, în cadrul acestui proiect, participă următoarele instituții: Smithillsschool Anglia, Arany Janos Egyseges Gyogypedagogiai Modszertani Ungaria, Moletai Gymnazia Lituania, CSEI nr. 1 Oradea, CSEI Tileagd, CSEI Popești, Școala Specială din Dej, Școala Specială din Huedin, Școala Specială nr. 11 „C-tin Păunescu” din București, Școala „Sf. Stelian” din Rădăuți, CSEI Suceava, Școala cu clasele I-VIII „I. Slavici” Oradea, Școala cu clasele I-VIII „Octavian Goga” din Oradea, CSEI nr. 1 din Târgu Mureș, CSEI Beclean, Liceul Teoretic „Gelu Voievod”, Gilău, Școala cu clasele I-VIII „Alice Voiculescu”, Drobeta Turnu Severin și Școala cu clasele I-VIII din Sînmartin.
Obiectivele specifice ale proiectului vizează: realizarea de desene pe diferite teme utilizînd diferite tehnici de lucru; familiarizarea elevilor cu mijloacele de tehnologia informației și a comunicațiilor, precum și folosirea programelor Power Point, Paint, Word, Skype, Yahoo messanger; satisfacerea nevoii de demonstrare a utilității fiecărui individ într-o colectivitate, redând încrederea fiecărui copil în propriile sale posibilități și capacități; eliminarea blocajelor în comunicare și dezvoltarea spiritului de echipă punând accent pe respectul reciproc; cultivarea spiritului de initiațivă și creativitate.
Activitățile proiectului
Să ne cunoaștem partenerii de proiect! Omagiu adus marelui nostru poet național...; Un dar pentru mama; Primăvară europeană; Cel mai bun prieten al meu; Ziua copilului; Impresii de vacanță; Un dar pentru profesorul meu preferat; Diseminarea proiectului
Grupul țintă este constituit din 200 elevi - câte 10 elevi din fiecare instituție participantă; durata proiectului: 10 ianuarie 2011- 16 decembrie 2011.
Echipa de proiect este alcătuită din: Elena Erdeli (dir. adj.) și profesor coordonator, Marușca Angela (director și prof. coordonator), Deneș Melinda, Terheșiu Raluca și Mladin Nicoleta – membri.
Fiecare activitate din cadrul proiectului presupune comunicarea elevilor prin intermediul internetului și realizarea de către aceștia a unor desene conform temei propuse. Elevii din ciclul primar și gimnazial vor pregăti desenele în concordanță cu tematica dată într-o tehnică la liberă alegere (acuarelă, creion grafic, creioane colorate etc). Lucrările pot fi realizate atât individual, cât și în echipă de către copii. La nivelul fiecărei școli participante la proiect vor fi desemnate cele mai reușite trei desene ale elevilor evaluate și punctate diferențiat (locul I, II și III), pe ciclu de învățământ (primar, gimnazial).
Evaluarea elevilor se face prin punctaj de la 1 la 5. La nivelul fiecărei instituții participante la concurs va fi formată o echipă de jurizare formată din trei cadre didactice (care nu au participat la realizarea desenelor). Profesorii, membri ai juriului, vor completa fiecare o fișă de punctaj și vor realiza un clasament cu locurile I, II și III. Desenele premiate la nivelul fiecărei școli (locul I, II, III) se vor scana și se expediază pe adresa de e-mail a proiectului: podulprieteniei@yahoo.com, astfel încât toți participanții să le poată vedea.
Următoarea noastră activitate intitulată: „Primăvară europeană” se va derula în perioada 15 martie -10 aprilie 2011. Cei doritori să participe la concurs și să se alăture celor 20 de instituții implicate deja în proiect o pot face cu ușurință trimițând un e-mail la adresa proiectului: podulprieteniei@yahoo.com. (Maria Ungur)

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 23:49:27 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).