Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

O sută de zile de școală

La Școala nr. 11

O sută de zile de școală

Joi, 10 martie 2010, elevii clasei I A Step by step, de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea, au sărbătorit 100 de zile de școală.

De fapt, numărul jubiliar s-a realizat în data de 1 martie, dar evenimentul a fost amânat datorită numărului mare de copii bolnavi, absenți în ultimele săptămâni.
Pregătirea evenimentului a început odată cu prima zi de școală când s-a luat decizia să se realizeze colecții de 100 de obiecte pentru momentul respectiv.
Ziua a debutat cu un mesaj specific evenimentului și cu sarcini de lucru la activitatea de la centre care se învârteau în jurul numărului 100. Astfel, la centrul de citire, copiii au avut de realizat „Cărticica celor 100 de  proverbe” unde au fost adunate și îmbinate în mod artistic 100 de proverbe. La centrul de scriere au realizat „Copacul cuvintelor” care a reunit 100 de cuvinte cu grupul „ce” scrise pe flori și pe frunze.
La centrul de științe au configurat „Harta anotimpurilor”, unde patru zâne care simbolizau cele patru anotimpuri au fost împodobite cu imagini, poezii, ghicitori specifice fiecărui anotimp. La centrul de matematică au efectuat adunări și scăderi cu numerele până la 100, organizate în diverse forme și cu grade diferite de dificultate.
Evenimentul a constituit și o activitate de comisie metodică la care au fost invitate colegele învățătoare de la clasele I, precum și directorul școlii, prof. Adelina Iacob. Acestea au putut vedea o secvență de activitate la centre, precum și colecțiile copiilor care au fost dintre cele mai diverse.
După-amiază, sărbătoarea a continuat împreună cu părinții, care au putut vedea din realizările copiilor, au putut admira cele mai inedite colecții, cu alte cuvinte au avut ocazia să participe la o activitate extrașcolară mai aparte față de cele tradiționale.
Diseminarea activității a constat în amenajarea unei expoziții cu colecțiile celor 100 de exemplare ale copiilor, în holul școlii. Expoziția a fost apreciată de cadrele didactice și elevii școlii.
La final au gustat cu toții câte o felie de pizza, o prăjitură cu mere și un pahar de suc. Cele mai alese gânduri au fost consemnate în cartea de vizită a clasei. (Domnica Popa & Eva Olău)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:16:56 Ora standard a Europei de Est