Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Tu faci legea”... de nota 10!

În educație,

„Tu faci legea”... de nota 10!

Marți, 15 martie 2011, în sala Filarmonicii de Stat din Oradea, a avut loc lansarea campaniei de promovare a noutăților pe care noua Lege a Educației Naționale le aduce în reformarea sistemului educațional românesc.

La eveniment au participat directori de unități școlare, profesori, părinți, dar și elevi. Fiecare participant a primit la intrarea în sală câte o broșură care sintetizează principalele elemente care necesită atenția tuturor factorilor educaționali, atât profesori, cât și părinți, elevi sau comunitate locală.
În deschidere, dl inspector școlar general, prof. Dorel Luca, a precizat faptul că Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului este reprezentat la această reuniune de dl prof. Chină Emil, din București, iar prezentările vor fi structurate pe patru teme: Tu faci legea de nota 10 (zece), Dascălii fac legea de nota 10 (zece), Părinții fac legea de nota 10 (zece), Elevii fac legea de nota 10 (zece).
Fiecare temă a fost prezentată de către un reprezentant al Inspectoratului Școlar Județean Bihor dintre cei prezenți: prof. Dorel Luca - inspector școlar general, prof. Nicolae Ungur – inspector general adjunct, prof. Elisaveta Roșu și Florina Făgădar – inspectori școlari de specialitate, jurist dr. Ramona Bacter – consilierul juridic al Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
În partea a doua a întâlnirii, inspectorul școlar general adjunct, prof. Nicolae Marcel Ungur, a vorbit despre implicarea pe care reprezentanții județului Bihor au avut-o în elaborarea legislației secundare. I.S.J. Bihor a fost desemnat să coordoneze elaborarea metodologiei privind organizarea învățământului obligatoriu cu frecvență redusă (parteneri – județele Maramureș și Vâlcea); metodologia de organizare a concursului pentru ocuparea funcțiilor de îndrumare și control din ISJ/ municipiul București (coordonator – jud. Botoșani); metodologia privind acordarea gradațiilor de merit (coordonator – județul Caraș - Severin).
S-a dat apoi cuvântul profesorilor din grupul de lucru care au participat la elaborarea metodologiilor pentru a prezenta modul în care aceștia au conlucrat cu colegii profesori din celelalte județe.
În încheierea conferinței, inspectorul școlar general, prof. Dorel Luca, a subliniat faptul că opiniile, puncte de vedere ale participanților sunt bine venite și cu siguranță vor fi riguros analizate.
În concluzie, ține doar de noi să deschidem alte perspective pentru generațiile viitoare, să nu ne dezamăgim copiii și să ne demonstrăm nouă înșine că putem fi uniți în jurul unui proiect generos pentru prezentul și viitorul României: proiectul educațional! (Maria Ungur)

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 11:48:15 Ora standard a Europei de Est