Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

În jurul anului în 20 de zile – proiect eTwinning

La C.T. „Ioan Ciordaș” Beiuș

În jurul anului în 20 de zile – proiect eTwinning

Miercuri, 2 martie 2011, la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș a avut loc diseminarea și sărbătoarea (celebrarea) încheierii proiectului internațional „În jurul anului în 20 de zile” („Around The Year In 20 Days”).

Proiectul a fost derulat pe platforma de comunicare a școlilor din Europa, eTwinning. În proiect au lucrat elevii clasei a X-a A îndrumați de o echipă de profesori coordonatori la nivelul școlii. Echipa de profesori care au îndrumat elevii a fost formată din: Crina BERCOVICI (coordonator principal și diriginta elevilor), Liana DRĂGOI (prof. engleză), Manuel BERCOVICI (prof. informatică), Corina POPA (prof. franceză și engleză), prof. Traian BOGDAN (prof. engleză), Ana MATICA (maistru instructor) și alte cadre didactice din școală. Elevii au pregătit activitățile proiectului lucrând pe platforma de învățare și comunicare ThinkQuest. Produsele finale au fost postate apoi în paginile proiectului.
La proiect au participat elevi din Olanda (CSG Willem van Oranje), Grecia (Gymnasio Ano Komis), Franța (Lycée Réaumur), Turcia (Bașlamiș Ilköğretim Okulu) și România (Grupul Școlar Industrial „Ștefan Procopiu” Vaslui, Colegiul Economic „Anghel Rugină” Vaslui și Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș).
Celebrarea a început în amfiteatrul școlii în prezența conducerii școlii, echipei de proiect și a altor invitați. A fost amintit faptul că participând la proiectele de pe platforma eTwinning școlile nu sunt în concurență. Elevii au șansa de a împărtăși experiențe, de a învăța unii de la alții.
Proiectul a urmat mai mulți pași:
1. Prezentarea echipelor de lucru și a școlii.
2. Alegerea a 20 de zile internaționale, globale, europene.
3. „Efectuarea unei excursii” în jurul anului, fiecare echipă concentrându-ne pe cele 20 de zile alese, prin prezentarea lor sub formă video (informații, acțiuni din lume și la nivelul școlii).
Perioada de derulare a proiectului a fost: septembrie 2010 – februarie 2011.
Profesoara Crina Bercovici a mulțumit tuturor celor care au contribuit la buna desfășurare a proiectului: conducerea școlii, Primăria Beiuș (sponsorizare materiale publicitare), Asociația Habitat pentru Umanitate - filiala Beiuș, Cabinetul medical școlar, Televiziunea locală - Național TV Beiuș, firma „Foto Clip”, părinții elevilor etc. 
Elevii au fost felicitați pentru seriozitatea de care au dat dovadă și implicarea lor în reușita proiectului. Diriginta elevilor a amintit faptul că în acest proiect „eram noi”, dar pentru celelalte școli reprezentam Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș”, pentru unii, chiar România. Elevii au înțeles că un lucru bine făcut are o valoare care întotdeauna va fi apreciată de „oamenii de valoare”. Elevii au fost ținuți la curent cu mesaje de genul. „Crina, te rog să-i feliciți pe elevii tăi …”.
Sărbătoarea a continuat în sala de clasă a elevilor clasei a X-a A. Invitații au avut ocazia să admire, în cadrul unei expoziții, câteva din produsele finale. Astfel, elevii au prezentat invitaților cele 20 de zile internaționale studiate de „beiușeni” în proiect. Acestea au fost: Ziua europeană a primului-ajutor, Ziua mondială a păcii, Ziua europeană a limbilor, Ziua mondială a Munților Carpați, Ziua mondială a alimentației, Ziua internațională ONU, Ziua internațională a Mării Negre, Ziua internațională a toleranței, Ziua universală a copilului, Ziua mondială a salutului, Ziua internațională a voluntariatului, Ziua siguranței pe internet, Ziua mondială a numărului Pi, Ziua internațională a cărții pentru copii și tineret, Ziua mondială a antreprenoriatului, Ziua mondială a creativității și inovării, Ziua mondială a râsului, Ziua Europei, Ziua mondială a mediului, Ziua internațională a stângacilor.
Invitații au primit adresa site-ului unde sunt postate creațiile elevilor.
Au fost stabilite legături care poate vor sta la baza unor viitoare proiecte Comenius, Leonardo sau schimburi de experiențe.
Să nu uităm că: societatea secolului XXI cere persoane responsabile, cu abilități de planificare, gândire critică, creativitate, de comunicare și de prezentare, înțelegerea culturilor diferite, abilitatea de a lua decizii și cunoștințe și abilități de utilizare a tehnologiei, precum și a acelor instrumente care servesc cel mai bine scopul. Învățarea bazată pe proiect are avantajul că poate să „aducă” în școală „experiențe”de viață. (Szatmari Edit &Manuel Bercovici)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: În jurul anului în 20 de zile – proiect eTwinning.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 05:07:32 Ora de vară a Europei de Est