Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Oaspeți din Milano la C.T. „Mihai Viteazul” din Oradea

În cadrul programului european Leonardo - mobilitate MEET,

Oaspeți din Milano la C.T. „Mihai Viteazul” din Oradea

Dl profesor dr. Ruben Filimon (directorul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea) ne-a poftit, marți (15 martie 2011), să facem cunoștință cu oaspeții italieni din Milano care se vor afla pe perioada a două săptămâni în Oradea, într-un schimb de experiență, în cadrul programului european Leonardo - mobilitate MEET.

În prima săptămână, cei 11 elevi din anul III de la Capac: Politechico del Commercio di Milano, brutari și patiseri, însoțiți de doi profesori responsabili de proiect, Vaira Anastasia și Lucia Untilă, au avut programat un curs de formare în meseriile în care se pregătesc elevii italieni, precum și practică în laboratoarele și cabinetele colegiului.
„Poate reușim să creăm o rețea de școli partenere”
„În cea de-a doua săptămână, practica se va desfășura în întreprinderi, asociații de producție, hoteluri și restaurante, la Forum Continental, Ramada și Agrosara Bicaciu, potrivit ofertei pe care ne-au făcut-o partenerii noștri orădeni, ne-a declarat Lucia Untilă (de loc din Republica Moldova, care vorbește foarte bine românește). Am căutat și căutăm în continuare școli partenere în Europa; avem la Paris, în Oradea, la Lyon (Franța) și Helsinki (Finlanda), în diverse meserii: ceasornicari, operatori în comerț, în domeniul hotelier, barmani. Important este ca respectivii parteneri să poată să ne asigure să facem practică, atât în școala lor, cât și în diferite întreprinderi de profil din oraș, potrivite meseriilor pe care le promovăm. Astfel, în colaborare cu mai mulți parteneri din diferite țări sau chiar din aceeași țară sau din același oraș poate reușim să creăm o rețea de școli partenere care să acopere toate meseriile pe care le avem în școală”.
„Dorim să se dezvolte fără frontiere, în spirit liber...”
Anastasia și Lucia sunt doi interlocutori agreabili, deschiși și prietenoși, dascăli cu vocație, bine orientați, cu un simț practic dezvoltat.
„Scopul acestor programe europene este de a le forma tinerilor mentalități mai deschise pentru a se integra cu ușurință oriunde pe piața muncii europene. Dorim să se dezvolte fără frontiere, în spirit liber, inovativ, creator; să treacă peste orice stereotip și prejudecăți pe care le pot avea în mod fals despre un popor sau o țară” (Anastasia).
„Vrem să cunoaștem pentru a înțelege mai bine!”
„Și noi am dorit ca venind în România, cunoscându-i pe români la ei acasă, să le schimbă elevilor noștri prejudecățile despre România și poporul român, ei putându-se convinge singuri în mod direct despre ospitalitatea românească proverbială, despre bogăția sufletească a acestui popor. Să vadă și să simță că românul este bogat sufletește, muncitor și omenos. Că nu este ca cel care l-a făcut de râs peste hotare. Ei vor duce în familiile lor adevăratul mesaj despre România și acest popor minunat. Înainte de a veni, elevii noștri au beneficiat de 40 de ore de limbă și comunicare în limba română, pentru a-și însuși un mic vocabular de cuvinte uzuale, practice, care să-i ajute în comunicare. Tot atunci au aflat și câte ceva despre cultura, civilizația, istoria și politica românească...” (Lucia).
Dincolo de cursul de formare și multele ore de practică în meseria pentru care se formează, elevii italieni au avut prilejul să cunoască și multe dintre monumentele culturale, clădirile și instituțiile importante din municipiul Oradea. Pentru sâmbătă, aveau programată o excursie la Budapesta (în Ungaria), iar duminică, la Peștera Urșilor de la Chișcău. Tot Lucia ne spunea că deviza lor este: „Vrem să cunoaștem pentru a înțelege mai bine!”
„ Am fost primiți cu atâta drag de conducerea colegiului. Dl director este un om minunat, primitor și spiritual, și ca dumnealui sunt toți, persoane fantastice cu o inimă mare...” - Lucia.
Am avut ocazia să-i vedem și să-i studiem pe elevii italieni lucrând în laborator, sub supravegherea celor doi profesori italieni și a maistrului instructor al colegiului, dna Nogradi Marta - coordonatorul activităților practice desfășurate în laboratoarele colegiului. „Zilnic, elevii italieni, ajutați de o echipă de elevi de-ai noștri, vor învăța câte două sortimente de prăjituri românești, dar nu numai: marți – cornulețe cu nucă și brânzoici moldovenești, miercuri – ecler cu cremă de vanilie și plăcintă cu mere, joi, vom trece la preparatele italiene: tiramisu și crostata, iar vineri (18 martie, de Ziua unificării Italiei –n.n.), vom avea preparate specifice italienești și un program adecvat”, ne-a spus maistrul instructor în alimentație publică Nogradi Marta.
Așadar, timp de două săptămâni, la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea se construiesc noi punți între două culturi, țări și popoare. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Oaspeți din Milano la C.T. „Mihai Viteazul” din Oradea.  

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 09:51:46 Ora de vară a Europei de Est