Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

„Pedagogia Freinet în perspectiva învățământului românesc”

În weekend, la Școala nr. 11,

„Pedagogia Freinet în perspectiva învățământului românesc”

Timp de trei zile (vineri, sâmbătă și duminică, 18 - 20 martie 2011), peste 60 de dascăli bihoreni au participat la un stagiu de formare, organizat de C.C.D. Bihor, la Școala nr. 11 din Oradea, intitulat „Pedagogia Freinet în perspectiva învățământului românesc”.

Directorul școlii, prof. Adelina Iacob, a fost încântat(ă) să găzduiască un asemenea eveniment, mai cu seamă că  Școala nr. 11 este singura școală din județul Bihor care are clasă cu alternativa Freinet, având și perspectiva primelor clase gimnaziale Freinet din țară, cu concursul inspectorului general, dl prof. Dorel Luca, receptiv și deschis spre alternativele educaționale...
Cu niște formatori de mare clasă, precum: Mariana Bândea, Codruța Brancu, Andreea Iftimie, Cosmina Urdă, Claudia Cociuba, Ioan Vlad..., weekendul s-a scurs foarte repede, iar cursurile și atelierele de lucru au fost o plăcută zăbavă, o distracție și o socializare nesperată, care a dezvoltat colaborarea și a dus la cimentarea unor prietenii. Văzând atmosfera, mobilizarea și implicarea dascălilor, doamnei director mai că-i venea să nu se dezlipească de frenetici! Cu o comunicare ca la carte, cu risipă de imaginație și creativitate, „elevii” frenetici au cucerit formatorii, iar ei s-au dezlănțuit și mai tare. Au fost trei zile superbe în care s-a respirat Freinet, s-a mâncat Freinet pe pâine și s-au încins jocuri Freinet... Dascăli (educatoare, învățători și profesori de învățământ primar și gimnazial) de la diferite unități de învățământ: Școala nr. 11, școlile din Biharia, Sânmartin și Spinuș, de la Liceul Teoretic German „Fr. Schiller”, de la C.S.E.I. „Orizont” și de la grădinițele nr. 2, 35 și 41 au cooperat admirabil...
„Școala de astăzi ar trebui să se gândească mai mult la elevi”
Mariana Bândea respiră Freinet și contaminează ușor orice dascăl care simte această alternativă centrată pe elev...
„Înainte de a teoretiza, am experimentat. Freinet este ceea ce trebuie să simți. Școala de astăzi ar trebui să se gândească mai mult la elevi. Dacă ei se plictisesc, nu sunt numai ei vinovați. Să aplicăm altceva, care să-i motiveze... Nu o să vă dăm sfaturi, ci o să vă prezentăm din experiența noastră. Pedagogia Freinet pregătește copilul de azi să trăiască în lumea de mâine...”
 „Copiii sunt din rai”
Pedagogia Freinet este pedagogia muncii motivate, a comunicării, cooperării și a exprimării libere. Prin urmare și activitățile pe ateliere au fost organizate urmând acești pași. S-a vorbit despre clasa cooperativă și s-a demonstrat, s-a vorbit despre jurnal și s-a purces la scrierea unui jurnal; s-au încins jocuri cooperative și s-a înțeles exact cum vine cu exprimarea dramatică; toate cunoștințele teoretice, noțiunile noi au fost imediat aplicate în practică în cadrul atelierelor; s-a prezentat mult material didactic natural și video, s-au confecționat foarte multe postere în aplicarea textului liber, a jurnalului și corespondenței școlare...
Cei doi poli principali ai pedagogiei Freinet sunt interesul și munca. Dacă elevul vede că munca lui este valorizată, reacționează pozitiv și vine cu drag la școală. Admirabilii formatori timișoreni au armonizat prezentările scurte și interesante cu munca pe echipe, au făcut multe exemplificări și trimiteri la cărți de specialitate și nu numai... Au captat și cucerit, au organizat și dominat prin competență și autoritatea; au fost modele de îmbinare a democrației cu respectul, pasiunea și dăruirea. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (90 de poze), accesați Galeria foto: „Pedagogia Freinet în perspectiva învățământului românesc”.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

smbt, 20 aprilie 2019