Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Cangurii… pe baricade!

SSST! ... se lucrează …

Cangurii… pe baricade!

Motto: „Există ceva care-i separă pe copii de cei ce nu mai sunt copii; aceasta este ideea de joc. Pentru copil, ca și pentru matematician, jocul este o treabă serioasă.”

Cred că pe fiecare dintre noi ne-au trecut, nu o dată, fiorii înaintea orelor de matematică…Bănuiesc că, măcar o dată-n viață, ați simțit „frisoane” în așteptarea acestora, iar uneori realizam cum totul se încâlcește, se amestecă în minte într-un amalgam greu de descifrat…Poate nu o dată ne-am trezit ca-ntr-un labirint din care, pe moment, nu găseam o soluție de ieșire la lumină…
Și totuși! Sunt copii pentru care matematica este o relaxare, o bucurie, o stare de bine…în fața lor, matematica își leapădă rând pe rând tainele, precum Baba Iarna... cojoacele în fața primăverii! Datorită unor dascăli inimoși, cu aplecare spre un obiect de învățământ mai puțin agreat în rândul elevilor, acești copii prind drag pentru acest adevărat „sport al minții” și muncind cu pasiune ajung să culeagă roadele unei trude de zi cu zi…
Vineri, 18 martie 2011, la Școala cu clasele I-VIII din comuna Avram Iancu, s-a desfășurat Concursul internațional de matematică aplicată „Cangurul”, concurs la care au participat 24 de elevi din clasele IV- VIII, urmând ca cei din clasele I-III să participe la acest concurs în 13 aprilie.
Este un concurs în cadrul căruia elevii se află în competiție cu ei înșiși în primul rând, fiecare având posibilitatea să-și testeze limitele; este un concurs ce se adresează gândirii logico-matematice, perspicacității, acelei „sclipiri” de inteligență ce există în fiecare… Concursul în sine constă într-un test grilă cu probleme, cu grade diferite de dificultate, cu câte cinci variante de răspuns la fiecare, din care doar o variantă este corectă…
Copiii manifestă interes pentru astfel de concursuri, iar participarea lor a devenit deja o tradiție, fiecare ducându-și până la capăt ambiția de-a deveni mai bun ca la ediția anterioară. Cu acest prilej aș vrea s-o felicit în numele întregului colectiv de cadre didactice pe eleva Coste Corina, din clasa a VIII-a B, pentru calificarea la faza județeană a Olimpiadei de matematică. Felicitări doamnei profesor Lup Codruța, pentru dăruirea și pasiunea cu care se apleacă asupra tinerelor vlăstare pentru a-i ajuta să descifreze tainele matematicii, poezia cifrelor… (Anna Cotro)

Trimite email
luni, 22 decembrie 2025 la 08:47:23 Ora standard a Europei de Est