Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul educațional „Ziua mondială a apei - 22 martie”

La Școala „Avram Iancu” din Oradea

Proiectul educațional „Ziua mondială a apei - 22 martie”

Motto: „Apă, tu ești nu numai necesară vieții; ești bogația fără de seamăn pe pământ, tu ești cea mai delicată, cea mai pură, tu ești sufletul pământului”. (Antoine de Saint Exupery)

La jumătatea lunii martie 2011, a fost lansat proiectul educațional „Ziua mondială a apei, 22 martie”, inițiat de echipa de cadre didactice de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu”, Oradea (prof. Goina Felicia, Șpan Claudia, Dragoș Felicia, Jăhăleanu Violeta, înv. Negruț Mariana, Luncan Ana și Anghel Ramona), în parteneriat cu Direcția Ape-Crișuri Oradea, Agenția pentru Protecția Mediului Bihor, Școala cu clasele I-VIII Sântandrei, Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu”, Oradea.
Scopul proiectului - cunoașterea și înțelegerea de către elevi a problemelor lumii contemporane, a posibilităților de ocrotire și conservare a naturii ca cea mai simplă soluție pentru o viață sănătoasă; realizarea unei activități de masă în vederea responsabilizării elevilor, părinților și comunității locale în a proteja sursele de apă și a diminua poluarea acestora; formarea elevilor pentru a devein buni cetățeni, capabili să-și îndeplinească îndatoririle civice, să manifeste atitudini responsabile față de mediu și protejarea acestuia.
Obiectivele proiectului - stimularea interesului copiilor pentru protejarea mediului înconjurător în general, a apei în special; identificarea rolului pe care aceasta îl are în viața lor; realizarea unor lucrări plastice care să ilustreze atitudinea elevilor față de sursele de apă; dezvoltarea spiritului competitiv, al muncii în echipă.
Grupul țintă l-au format elevii din ciclul primar (cinci clase de-a IV-a) și gimnazial (trei clase de-a V-a). Aceștia, organizați în echipe, antrenați într-un concurs teoretic și practic, și-au dovedit cunoștințele cu privire la apă, la caracteristicile și importanța acesteia în viața omului.
Juriul concursului a fost format din dna Loredana Þîrț de la APM –Oradea, dna Raluca Strați de la Direcția APE-CRIȘURI Oradea și dna prof. Dragoș Felicia.
Toți  copiii au fost răsplătiți cu diplome și premii din partea Direcției APE-CRIȘURI Oradea. (Monica Toader)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:18:49 Ora standard a Europei de Est