Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cine știe mai multe despre Marghita?

La C.N. „Octavian Goga”

Cine știe mai multe despre Marghita?

„Un popor fără cultură e ușor de manipulat”, spunea Immanuel Kant. Dar la fel este cu orice popor care are o cultură și nu o cunoaște.

Și pentru că „fiecare epocă stă pe umerii vremurilor trecute” (M. Eminescu), a-ți cunoaște înaintașii și faptele lor devine o necesitate. Legat de aceasta, în perioada 23 - 25 martie 2011, în cadrul Colegiului Național „O. Goga”din Marghita, s-a desfășurat un concurs cultural sub titlul „Cine știe mai multe despre Marghita?” Avându-i ca realizatori pe prof. Meda Vlaicu, prof. Zenovia Mihuc și bibliotecar Elisabeta Stan, activitatea a urmărit în primul rând creșterea nivelului de informare a tinerilor cu privire la tradiția, istoria, arta, într-un cuvânt, cultura orașului nostru. La concurs au participat cinci echipe a câte patru elevi (IX A, X A, X B, X C, XI A) și profesorii lor coordonatori, diriginții claselor. Jurizarea a fost asigurată de un grup de profesori, avându-l ca președinte pe domnul director, prof. Sas Marcel Emil. Astfel, pentru o mai bună cunoaștere a trecutului municipiului Marghita, o așezare urbană din nordul județului Bihor cu o populație de o mare diversitate culturală, de naționalitate și confesională, cuprinzând aproximativ 17.000 de locuitori, de o mare importanță economică în județul nostru, li s-a propus elevilor participanți o temă de cercetare – Marghita interbelică. Utilizând documente aflate la biblioteca orășenească, la biblioteca liceului sau culegând informații de la persoane vârstnice care încă locuiesc în Marghita și în împrejurimile ei, elevii au reușit să-și formeze un important bagaj de cunoștințe despre trecutul zonei, dar și să-și dezvolte abilități și deprinderi de relaționare socială. După o perioadă de cercetare și documentare elaborată a elevilor a început și competiția care s-a întins pe o perioadă de două zile. În prima zi de concurs echipajele au prezentat în fața juriului informațiile culese, fiecare abordând un domeniu specific de cercetare: educație, oameni celebri, cultură, administrație, politică. Rezultatele au fost excelente având în vedere diversitatea și ineditul informațiilor culese, dar și a diversității și creativității de care au dat dovadă copiii  în ceea ce privește modalitatea de prezentare (scenete, interviuri, prezenare în power point). La sfârșitul zilei, juriul a făcut o departajare dificilă și strânsă ca punctaj, echipele fiind sensibil egale ca valoare. A doua zi a concursului a adus în atenția juriului, dar și a multor elevi susținători din clasele participante un concurs de întrebări prezentat într-un mod special, plin de vitalitate și umor de prof. Cristian Chirobocea. Și aici echipajele au avut ocazia să-și testeze cunoștințele în domeniile amintite, iar participanții să primească informații utile. Departajarea a fost la fel ed dificilă și acum fiind nevoie de întrebări de baraj. La final, echipa clasei a X-a B (Deac Florina, Hava Marina, Chichineșdi  Manuela, Oros Mihaela) a fost desemnată câștigătoare. S-au acordat premii și diplome de participare.
Noi ne cunoaștem istoria
A fost mai mult decât interesant, aproape emoționant să descoperim lucruri, oameni, locuri vechi de o noutate spirituală și sufletească pentru noi. Constituirea școlilor, clădirile vechi, locuri pline de nostalgie azi, oameni importanți – patroni spirituali azi, activități și obiceiuri moștenite până acum sau pierdute, toate acestea ne-au îmbogățit. Dar cred ca un beneficiu și mai mare a fost gustul comuniunii și al relaționării – profesori, elevi, colegi, prieteni.
Și-au mai adus contribuția într-un fel sau altul profesorii: Tatiana Voicu, Livia Moisa, Stan Gheorghe, Pop Claudia, Rodica Ursan, Margareta Pop (consilier educativ),  Simona Sarca (director adjunct), Liliana Bodor, Cristian Bota, Cristi Costelaș. Ne dorim ca acesta să fie doar începutul activității și vrem să continuăm  la anul cu o altă perioadă de cunoscut pentru că nu vrem să uităm: un popor poate „pieri din lipsă de cunoștință” ( Osea 4,6- Biblia).(Cristian Bota)

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 01:53:20 Ora de vară a Europei de Est