Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

21 diplomas de espanol como lengua extranjera în centru DELE din Oradea

La Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea

21 diplomas de espanol como lengua extranjera în centru DELE din Oradea

Joi și vineri (31 martie, 1 aprilie 2011), am revenit la Colegiul Național „Iosif Vulcan”, invitați fiind de doamna director, profesor Simona Martin și de profesorul de limba spaniolă, doamna Rodica Pop, spre a consemna alte două evenimente notabile;

primul: examenul național – Excursia educativă în Spania, la care au participat elevii clasei a IX-a C –  care s-a ținut joi, la aceeași oră în toate cele opt centre din România, cu subiect național unic; cel de-al doilea eveniment s-a consumat vineri, în cabinetul de spaniolă, unde cei mai buni elevi din clasele de spaniolă, îndrumați de doamna profesor Rodica Pop și profesorul din Spania (care predă la colegiul orădean) doamna Maria Angeles Paiva Mesiavilla, ne-au prezentat rezultatele de excepție obținute la examenul DELE și olimpiada națională de limba spaniolă, precum și trupa de teatru a colegiului, care ne-a reprezentat cu cinste municipiul și județul la cea de-a VII-a ediție a festivalului de teatru în limba spaniolă, de la București.
Primele rezultate ale centrului de competențe lingvistice
La examenul DELE susținut în cadrul sesiunii din 30 iulie 2010, au obținut diplome (de espanol como lengua extranjera) 21 de candidați: Raoul Florin Clepe (nivel A1), Bianca Edina Galovits, Celina Monica Popa, Miriam Jarrouj, Alexandra Goina și Denisa Ionescu (nivel A2), Diana Maria Lucaciu, Roxana Maria Dumitraș, Valentina Gabriela Rebaciuc, Melania Dora Berdea, Cătălina Mihaela Rif, Flavia Sefora Popa, Patricia Maria Seuche, Roxana Ana Zigrea, Octavia Praja, Georgiana Ciure, Mădălina Valentina Floruța și Mihai Răzvan Dobai (nivel B1), Ioana Holt, Valentina Maria Plotuna și Ana Miruna Turc (nivel B2).
Sunt primele 21 de diplome de cunoaștere a limbii spaniole, obținute în cadrul centrului de competențe lingvistice din Oradea, centru acreditat de Instituto Cervantes din București, diplome recunoscute internațional.
Strălucirea centrului și a colegiului a fost sporită de aurul obținut de Valentina Rebaciuc, olimpica națională din XI C, care a adus în municipiul de pe Crișul Repede premiul I de la Olimpiada națională de limba spaniolă. La aceeași etapă națională, județul Bihor a mai fost reprezentat de alte două vulcaniste orădene: Larisa Molnar, din X C și Denisa Ionescu, din IX C. Denisa Ionescu s-a întors de la Craiova cu o mențiune.
„Ce vrei, iubire?”
Membrii trupei de teatru în limba spaniolă de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” s-au prezentat la cea de-a VII-a ediție a Festivalului de teatru în limba spaniolă cu piesa „Ce vrei, iubire?” (autor Manuel Rivas); regie și adaptare text – Maria Angeles Paiva Mediavilla, colaborator regie: prof. Rodica Pop, colaboratori decoruri și costume: Cseke Claudia și Ana-Maria Popuțe; distribuția: Luckacs George (Tino), Patricia Seuche (Dombo, infirmiera), Cristina Tămaș (Lola), Benedek Renata (Josefa, doamna), Cseke Claudia (mama), Celina Popa (polițistul, prezentator final, vocea I, balerina 1), Larisa Molnar (prezentator inițial, funcționar bancar, vocea II și balerina II) și Valentina Rebaciuc (povestitor).
Tino, un vulcanist neliniștit și jucăuș, începe să-și amintească fapta care l-a determinat să-și riște viața. În diferite scene scurte, Tino ne va destăinui prin vocea povestitorului, prietenia cu nedespărțitul Dombo, iubirea imposibilă pentru Lola și complicata relație cu propria mamă. Vulcaniștii spanioli au ales să ne dezvăluie totul în chip original, în cadrul unui dialog, gen reporter-intervievați, dând frâul liber imaginației și narațiunii captivante. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: 21 diplomas de espanol como lengua extranjera în centru DELE din Oradea.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 16:38:25 Ora de vară a Europei de Est