Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

381 de posturi afișate, 126 de restrângeri de activitate...

Marți, conferința de presă a generalului Dorel Luca

381 de posturi afișate, 126 de restrângeri de activitate...

Prof. Dorel Luca, inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, a anunțat, marți (5 aprilie 2011), în cadrul unei conferințe de presă, prioritățile acestei perioade în ceea ce privește mișcarea personalului didactic din învățământul preuniversitar (pretransferările), grupuri școlare noi în limba maghiară în Salonta și Marghita, problemele ivite în anumite școli (la Lăzăreni, „George Coșbuc” și C.T. „Transilvania”), Olimpiada națională de matematică (în premieră) – la Oradea.

Restrângerile de activitate vor fi rezolvate
Comasările și migrația elevilor înspre zonele urbane au dus, în principal, la reducerea efectivelor de elevi în unele școli din apropierea municipiului Oradea, dar nu numai, la supradimensionarea claselor în orașe și la reducerea unor posturi (catedre) în învățământul preuniversitar. La nivelul județului, vor fi reduse 126 de posturi, dar generalul ne asigură că nimeni nu va rămâne fără post pentru că pe lista afișată pentru pretransferări sunt 381 de posturi. Din cele 126 de restrângeri de activitate, 43 sunt în mediul rural, iar 53 în Oradea, în Aleșd - 1, Marghita - 10, Ștei - 3, lista cu posturile a fost afișată, urmează să se afișeze și lista cu respectivele cadre didactice aflate în restrângere de activitate; cele mai multe reduceri sunt la învățători (31), limba română (12), discipline tehnice (25), limbi moderne (10), educatoare (5)... „Dar, vom reuși să le rezolvăm prin detașări pe catedre rezervate. Din 16 aprilie, se vor întocmi dosarele, iar în perioada 6 - 10 mai va avea loc sesiunea de pretransferări în cadrul ședințelor publice”.
Grupuri școlare noi în Salonta și Marghita...
În cadrul consiliilor de administrație din unele școli unde există clase cu predare în limba maghiară a apărut dorința de separare a claselor maghiare și de unire a lor într-o altă școală (sub denumirea de grup școlar), pentru că doar sub „umbrela” grupului se pot înființa și uni diferite clase și secții...
La Marghita, se intenționează înființarea Grupului Școlar „Horvath Janos” (care va aduna elevii din clasele de la secția maghiară a Școlii gimnaziale din localitate și de la Colegiul Național „Octavian Goga”). La Salonta, rămâne Colegiul Național „Arany Janos” cu secția română, dar se înființează Grupul Școlar „Arany Janos” în clădirea fostei școli gimnaziale. Și la Liceul Teologic Romano-Catolic „Szent Laszlo” din Oradea, există dorință de transformare a liceului în grup școlar pentru a putea îngloba și clasele maghiare de la Colegiul Economic „Partenie Cosma”.
Din toamnă, Școala „George Coșbuc” se va numi „Szacsvai Imre”, clasele I-IV de la secție română vor învăța în clădirea de pe Stânișoarei, dar vor fi structura (primară) a Colegiului Național „Mihai Eminescu”. Așadar, din toamnă, colegiul va avea și aceste clase de învățământ primar.
La Lăzăreni nu se vrea comasarea!
Datorită conflictelor existente pe plan local, la Lăzăreni, nu se poate face comasarea elevilor, așa încât cei 37-38 de elevi de etnie romă vor rămâne tot la structura Caleb. „Aceasta este dorința lor și a Consiliului local, nu poți să-i aduci cu forța. Spațiul este bine amenajat de cei de la Caleb”.
La Colegiul Tehnic „Transilvania” s-a făcut mult zgomot pentru nimic. Cineva (chiar din interior) vrea să-și vâre coada și să strice armonia și bunul mers al școlii. Să tulbure apele și să facă un joc murdar, aflându-se cu musca pe căciulă, umblând cu înregistrări și cu anonime, fără a-și asuma o responsabilitate! Generalul, însă, nu-i acordă atenție prea mare și nu îi dă satisfacție. „În cazul de la Colegiul Tehnic „Transilvania” nu mă pronunț, fără un studiu. Cu note de 2 și 3 nu se face carte mai multă! Scopul nostru este să-i ajutăm pe elevi să treacă prin școală. Nu au cum să rămână toți cu tot ce se predă. Trebuie să ne adaptăm și noi la nivelul copiilor pe care îi avem. Cu unii reușești mai mult, cu alții mai puțin...”
Oradea va găzdui Olimpiada de matematică
În perioada 17-21 aprilie, Oradea va găzdui, pentru prima oară, Olimpiada națională de matematică. Organizatorii se așteaptă la o participare numeroasă: 550 de candidați, plus 15 din Republica Moldova, 50 de profesori însoțitori și vreo 60 de profesori în comisia centrală. „Cazarea și masa au fost rezolvate în hotelul (sindicatelor) Padiș, cu sprijinul președintelui SLI Bihor, prof. Ioan Þenț, la 50 de lei pe persoană (cazare și masă),  și cu ajutor financiar din partea Consiliului local și al Consiliului Județean. Alocația de stat (de 18 lei) e insuficientă, iar locuri de cazare pentru toți nu am găsit în internate”.
Olimpiada se va desfășura la Colegiul Național „Emanuil Gojdu”. Proba se va susține în 18 aprilie și va fi urmată de probele de baraj pentru constituirea lotului național de juniori și seniori; concomitent, la Universitate, se va desfășura concursul „Gheorghe S. Nadiu”, pentru elevii claselor XI-XII Tot acum, Ambasada Franței va realiza o etapă de interviu pentru un premiu de o bursă în Franța (la o unitate de învățământ superior). Microsoft va avea prezentare de soft, iar editurile își vor expune oferta de carte. (Ovidiu DAN)

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 05:57:17 Ora standard a Europei de Est